Acasă > ÎNCEPUTUL, KINETOTERAPIE, LIMBI STRĂINE, SPORT > DOSAR PENTRU OBTINEREA AUTORIZATIEI DE PRACTICA IN FRANTA

DOSAR PENTRU OBTINEREA AUTORIZATIEI DE PRACTICA IN FRANTA


Datorita amabilitatii colegului nostru Savian Dragan, va prezentam azi actele necesare pentru obtinerea autorisation d’exercice in Franta.

 

Adeverinţa de conformitate cu Directiva 2005/36/CE pentru profesiile nereglementate din România.

Actele necesare 1. Cerere prin care se solicită eliberarea Adeverinţei de conformitate:  documentul tipizat poate fi descărcat de la adresa http://cnred.edu.ro/doc/formular-cerere-adeverinta-conformitate.doc  în cerere se va menţiona statul membru al Uniunii Europene pentru care se solicită această Adeverinţă; 2. Diploma de studii în copie legalizată; 3. Adeverinţa de autenticitate a diplomei, eliberată de instituţia emitentă; 4. Anexa la diploma de studii (Foaie Matricolă / Supliment la Diplomă), în copie legalizată  pentru diploma de şcoală postliceală / profesională / învăţământ complementar/de ucenici se va prezenta şi situaţia şcolară anterioară (diploma anterioară şi/sau foaia matricolă anterioară); 5. Cartea de muncă, în copie xerox; 6. Documente personale de identificare, în copie xerox:  actul de identitate – buletin de identitate, carte de identitate sau paşaport;  dovada de schimbare a numelui (de ex. certificat de căsătorie) – în cazul în care numele înscris pe diplomă nu mai coincide cu cel din actul de identitate. 7. Copie xerox după chitanţa plăţii sumei aferente:  suma percepută pentru eliberarea unei adeverinţe este de 20 RON. Sumele pot fi plătite prin Ordin de plată sau Mandat Poştal, în care să fie menţionat contul de mai jos: Beneficiar: Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului Cod Fiscal: 13729380 Banca: Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti – DTCPMB Cod IBAN: RO27TREZ7005003XXX000069 Important: Pe ordinul de plată sau pe mandatul poştal emis trebuie să fie scris codul IBAN pentru ca plata să fie valabilă!

Depunerea actelor Dosarul plic astfel întocmit se depune personal la Registratura ministerului, în programul de lucru, de luni până vineri: o Luni, Marţi, Miercuri şi Joi, între orele 09:00-11:00 şi 14:00-16:00 o Vineri, între orele 09:00-11:00 sau prin poştă, pentru CNRED, la adresa:

Registratura Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului Str. Spiru Haret, nr. 10, Sector 1, 010176 Bucureşti

Eliberarea adeverinţelor Eliberarea adeverinţelor de conformitate în baza Directivei 2005/36/CE se va efectua după programul Luni – Joi, între orele 14:00 – 16:00, la sediul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului:

Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor (CNRED) Str. Spiru Haret, nr. 12, Sector 1, 010176 Bucureşti În zilele de vineri nu se lucrează cu publicul.

Telefon: (+4) 021 313 26 77 Informaţii prin telefon: de luni până joi, între orele 09:00-12:00.

Mai aveti apoi nevoie de o adeverinta de vechime in meserie (kineto), de autorizatia de libera practica tradusa, de foaia matricola tradusa, diplomele de licenta si de master, tot traduse si eventual sa completati niste formulare in functie de regiunea in care depuneti dosarul. Unii cer chiar programa analitica…

Pe adeverinta de vechime, actul care atesta activitatea dvs in kinetoterapie estre bine sa specificati cati ani, cate zile pe saptamana si cate ore pe zi, altfel riscati sa va ceara sa specificati toate astea si, in consecinta, sa pierdeti timp. Puteti citi in original care sunt cerintele pe saitul francez, www.ordremk.fr, la rubrica “Venir exercer en France”.

Mai nou dau foarte multe stagii practice de efectuat pentru a echivala numarul de ore, din pacate, insa si stagiile astea se pot face daca sunteti hotarati.

Multumim, Saviane si sper ca toti cei care doresc sa emigreze in acest paradis al kinetoterapiei (tu stii ca aici nu ma joc cu cuvintele) sa inteleaga si importanta intalnirii cu dl. Jean Paul David, presedintele ordinului francez.

  1. Ruxandra
    3 noiembrie, 2012 la 5:31 pm

    Draga Valentin,

    O singura nedumerire am…posibil sa fie o intrebare stupida….dar mai bine sa ma asigur ca nu mi se va intoarce dosarul inapoi…Eu am absolvit in anul 2008 dupa care am plecat din tara..Nu am profesat in Romania deci carte de munca aici nu am ….trebuie produse acte doveditoare din tara in care am lucrat?
    Multumesc anticipat!

  2. Valentin
    5 noiembrie, 2012 la 1:21 pm

    Dragă Ruxandra,
    Cred va da. Din câte ştiu eu trebuie sa demonstrezi ca ai lucrat undeva. În ce regiune depui dosarul?

  3. Ruxandra
    5 noiembrie, 2012 la 1:32 pm

    Draga Valentin,
    Multumesc mult pentru ajutor!
    Am sunat intre timp si la Bucuresti si mi s-a spus de acolo ca o carte de munca nu mai trebuie atasata la dosar cel putin pentru partea din Romania…
    Eu am lucrat in Danemarca pana acum asa incat imi voi contacta fostul angajator pentru obtinerea unei hartii care sa ateste ca am lucrat acolo… Nu m-am hotarat inca in ce regiune sa imi depun dosarul…Am sa ma orientez dupa ce voi obtine certificatul de conformitate…
    Imi poti recomanda o regiune anume? Mentionez ca anul acesta am terminat si un Master in Traumatologie Sportiva si m-ar interesa ceva in acest domeniu!

  4. Valentin
    6 noiembrie, 2012 la 12:26 am

    Ciao again.
    Unde ai terminat Masterul? Si diploma aia ar trebui recunoscuta sau macar tradusa si pusa la dosar. La fel si foaia matricola, care iti mareste numarul de ore. Iti recomand doua regiuni, insa iti spun de la inceput ca nimic nu este garantat, ceea ce probabil stii deja. Prima este Bourgogne, iar a doua Bretagne. Eu am obtinut autorizatia in Bourgogne, la Dijon in doua saptamani, insa si azi cred ca a fost un context cu totul special, sau o exceptionala pozitionare a astrelor cum ii place sa spuna unei bune prietene din zodia Capricornului.. Ideea de baza este ca astia, spre deosebire de altii, chiar daca te resping iti dau stagii. Faci stagiile si primesti autorizatia. Sunt regiuni in Franta unde daca esti respins nu ti se dau stagii, faci contestatie, esti din nou respins si nu mai poti face nimic. Adica sunt capabili sa iti opreasca dosarul acolo. Nu ai voie sa depui in doua regiuni in acelasi timp, trebuie sa dai o declaratie pe onoare ca nu faci asa ceva. Am colegi si prieteni care trec prin asemenea experiente, nu are rost, cred, sa le repeti si tu.
    Ne spui si noua de ce vrei sa schimbi Danemarca pe Franta? Eu stiu ca la francezi este exceptional pentru noi, dar pentru ceilalti colegi as vrea sa aflam punctul tau de vedere.
    Mult succes si tine-ma la baterii.

  5. Ruxandra
    6 noiembrie, 2012 la 10:48 am

    Buna Valentin,

    Masterul este terminat in Marea Britanie..Diploma si foaia matricola am sa le traduc si am sa le legalizez pentru ca sa fie luate si ele in considerare. La fel si diplomele obtinute pe la alte cursuri (Kinesio Taping, McKenzie,,,s.a.m.d.) Nu stiu acum daca francezii accepta acupunctura ca si tehnica complementara ce poate fi practicata de catrea kinetoterapeuti (stiu ca in Romania nu pot practica acupunctura)
    Stiu ca nimic nu este garantat…am avut colegi care au obtinut dreptul de libera practica pentru Franta in 2 saptamani iar la polul opus oameni care au asteptat 5-6 luni….
    Nu as vrea sa schimb Danemarca pe Franta obligatoriu…As vrea sa imi deschid orizonturie si Franta mi-a suras de la prima vizita :) Pe plan profesiuonal mi se pare ceva nou si interesant si as dori sa schim si clima un pic :) SI Danemarca este foarte interesanta…profesional vorbind…Eu am avut ce invata de la ei!

    Ma asez pe baricade si te voi tine la curent!
    Multumesc pentru ajutor!

  6. 28 noiembrie, 2012 la 11:16 am

    Buna Vali!
    Sunt in proces sa imi obtin legitimatia de kinetoterapeut in Suedia, dar din pacate se tot amana pentru ca cei de aici vor sa afle daca in Romania meseria noastra este “regular profession” sau nu. Si cei de aici inca nu au primit raspuns de la Ministerul Sanatatii de la noi.
    Intretimp am zis sa ma informez despre aceasta chestiune.
    Poti sa imi spui te rog in ce stadiu ne aflam?
    In functie de raspuns trebuie sa vad ce fac. Daca raspunsul e afirmativ atunci e simplu. Daca nu atunci cei de aici mi-au dat niste alternative:
    – sa fac niste cursuri suplimentare
    – sa lucrez doar ca asistent :(
    – eventual sa merg in alta tara nordica unde se poate obtine mai usor legitimatia, desi ma indoiesc pentru ca au cam acelasi reguli, si apoi sa ma intorc aici unde datorita unui “agreement” intre ei mi se va da instantaneu legitimatia

    Multumesc anticipat!
    Toate cele bune!

    Marian

    P.S.: Ma intereseaza sa aflu mai multe despre Kinesio Taping, ai cumva ceva materiale sau eventual sa imi dai vreo sugestie.

  7. 28 noiembrie, 2012 la 11:27 am

    Buna Ruxandra!

    Poti sa imi spui ce acte sunt necesare in Danemarca pentru a obtine legitimatia de Kinetoterapeut? La ei este necesar sa fi lucrat minim 2 ani in tara natala?
    Locuiesc in Suedia acum si vreau sa imi obtin aici legitimatia. Doar ca merge un pic mai greu. Cei de aici mi-au dat si varianta sa obtin legitimatia in alta tara nordica si apoi sa ma intorc.

    De-asemeni am vazut ca ai facut cursuri despre Kinesio Taping. Aici mai colaborez cu ceva sportivi, undercover bineinteles. :D Ma intereseaza sa aflu mai multe despre acest domeniu. Crezi ca ai putea sa ma ajuti cu ceva materiale, te rog?

    Multumesc mult!

    Marian Tutu

  8. 9 decembrie, 2012 la 7:28 pm

    Buna seara!
    Am lasat si eu doua mesaje aici, dar inca nu am primit nici un raspuns.
    Este cineva prin zona care ar putea sa ma lamureasca?
    Multumesc mult!
    Marian

  9. Valentin
    15 decembrie, 2012 la 12:08 pm

    Profesia nu e “regular”. Din păcate. Trebuie s-o echivalezi
    oriunde. Poţi scrie tu la minister. Ai putea sa lucrezi asistent si sa faci si stagii care sa te ajute sa primeşti autorizatia de practică. Si ideea cu altă ţară e bună dacă crezi ca ar merge mai uşor. De kinesio tr sa te interesezi în Suedia, se fac cursuri. Găseşti multe clipuri pe youtube. Interesante.

  10. 15 decembrie, 2012 la 12:55 pm

    Multumesc foarte mult pentru raspuns!
    O sa urmăresc sa gasesc solutia cea mai buna.
    Ce este foarte enervant este faptul ca aici se fac maxim 3 ani, iar eu am facut 4 si am si mai multe credite. Ei au maxim 180, iar eu am 240.
    Sper sa rezolve mai repede ca ceva oferte de munca si am nevoie de legitimaţie.
    Stii cumva daca profesia noastra va deveni in curând “regular”?
    Multumesc foarte mult!

  11. beatrice
    24 ianuarie, 2013 la 9:05 pm

    Buna seara! Stie cineva o firma serioasa de recrutari kinetoterapeuti pt Franta?Va
    multumesc!

  12. Beatrice
    25 ianuarie, 2013 la 9:26 am

    Buna ziua! Stie cineva o firma serioasa de recrutari kinetoterapeuti pt Franta? Am depus dosarul acum un an Si inca nu am primit nici un raspuns. As Vrea sa incerc Si prin recrutari, va multumesc!

  13. Valentin
    25 ianuarie, 2013 la 10:40 am

    Beatrice, a pus cineva un link cu o firma de recrutare, dar mi s-a parut reclama. Poate m-am inselat, imi asum acest fapt. O gasiti insa simplu daca tastati “recruteurs kinesitherapeuthes”. Unde ati trimis dosarul? In ce regiune? De ce nu sunteti calare pe ei cu telefoane si mailuri? Acum suntem in UE si la francezi functionarii se poarta din pacate sau din fericire mult mai frumos cu oamenii decat cei de la noi….

  14. Beatrice
    25 ianuarie, 2013 la 1:18 pm

    Va multumesc pt sfaturi, am sa caut in continuare. Am depus la Référente des formations sociales et paramédicales Pôle Métiers, Formations, Diplômes. Ce-I drept, am stat pe capul lor , le am trim mail-uri pana in noiembrie. De fiecare data imi mai cereau cate un document . Am mai zis intr-un mesaj anterior , vor ceva ce nu am inteles: nr. de pacienti, varsta acestora cu nr de ore din stagiile clinice si cu exemple concrete. Afectiunea si tratamentul fiecarui pacient.
    Problema este ca nu stiu franceza bine incat sa-mi dau seama ! Am SA incerc in continuare.

  15. Valentin
    25 ianuarie, 2013 la 2:49 pm

    Ce păcat… Nu acolo trebuia sa depui dosarul… Citeşte atentă pe blog ca sa vezi ce tr sa conţină dosarul si unde trebuie trimis. DRJSCS din fiecare regiune se ocupă de dosarele de kineto. Iar franceză trebuie sa ştii fiindcă altfel nu poţi trece de ordin.

  16. stefan
    5 martie, 2013 la 8:59 pm

    Buna Valentin as avea si eu nevoie de un sfat daca se poate. Sunt absolvent ed fiz si sport am plecat si am lucrat in franta ca barman 4 ani si anul asta m am intors in tara mi am echivaat primii doi ani si sunt inscris in anul 3 la Kinetoterapie si motricitate speciala la suceava. La vara am licenta. As vrea si eu sa mi echivalez diploma si sa merg inapoi in franta avand in vedere ca stiu sistemul imba si am titre de sejour pe 10 ani. Intrebarea mea este : pot incepe demersul echivalarii avand doar adeverinta de absolvire? ca diploma o voi avea abia la un an dupa absolvire. Si a doua intrebare: cat de importanta e practica in domeniu ca ma straduiesc sa caut un stagiu de practica in suceava si nu reusesc…astia vor sa i lpatesc eu pe ei chiar daca e voluntariat. Se poate sa fac doar stagiile necesare din franta? Multumesc mult de tot.

  17. Valentin
    6 martie, 2013 la 8:33 pm

    Salut, Stefane. Ideea e sa ai ore practice, stagii clinice cam ca ei, ceea ce e mai greu. Apoi ar prinde bine si nitica vechime. Tu vei avea niste ani lucrati inainte de a incepe procedurile de echivalare? S-ar putea sa poti si fara vechime, pana la urma am ajuns si eu sa cred ca e o chestie de noroc. Recapitulare: hartiile in regula, diploma neaparat, altfel nu merge, stagii clinice cat mai multe in programa analitica,(din pacate asta nu hotarasti tu), ceva vechime si un car de noroc. Mult succes!

  18. Savian DRAGAN
    7 martie, 2013 la 8:51 am

    Salutare!
    Pentru cei care isi depun dosarele pentru echivalarea diplomei de kiné si carora li se cer stagii complementare am spus-o si o retet: ii pot ajuta.la mine la Centru!
    O zi buna!

  19. Beatrice
    7 martie, 2013 la 12:41 pm

    Buna ziua Savian Drăgan, am depus dosarul pt echivalare si autorisation d’ exercise masseur kine’ ! Intr-adevăr ei cer mai multe stagii, am primit un tabel model care,zic ei ca l putem cere de la facultate , dar la noi nu se da decât programa analitica…:( unde este centrul d-voastra? As fi recunoscatoare pt puțin ajutor. Multumesc

  20. Savian DRAGAN
    7 martie, 2013 la 10:49 pm

    Beatrice,
    Trimite-mi un SMS cu un nr. de tel fix si am sa te sun eu. tel meu de Ro: 0740094002.
    SD

  21. stefan
    8 martie, 2013 la 12:14 am

    Buna Beatrice zi mi si mie te rog despre ce tabel e vorba ce contine si unde l as putea gasi si eu. stefanavdei@yahoo.fr multumesc mult.

  22. Creveniceanu Maria
    14 martie, 2013 la 5:35 am

    Salut, as avea o intrebare, de fapt mai multe:
    – pentru nici un act din lista de sapte data de Savian Dragan nu trebuie traducere in limba franceza ci doar legalizari?
    -cine elibereaza adeverinta de vechime in meserie?
    -ultimele acte mentionate(adeverinta de vechime, autorizatie de libera practica si diplomele de licenta si de master) le atasez dosarului plic impreuna cu cele 7 de mai sus?

  23. Valentin
    14 martie, 2013 la 9:05 am

    Maria, toate actele trebuie traduse în franceză.
    Vechimea ti-o poate da doar unitatea la care ai lucrat, iar actele le pui în acelaşi dosar.

  24. Cupsan Ioan
    18 martie, 2013 la 9:57 pm

    Buna,

    Am nevoie si eu de un sfat, intai sa va relatez situatia mea: Mi-am depus dosarul in iunie 2011 la DRJSCS Rhone Alpes, acesta fiind complet si in conformitate cu ce mi s-a cerut in lista pentru obtinerea autorizatiei de libera practica, la cateva luni (vreo 2) mi-au cerut o “adeverinta” in care sa se precizeze nr. orelor de practica si sarcinile indeplinite de mine in timpul acestora.
    In luna septembrie 2011 am primit raspunsul acesta fiind negativ, motivul: pregatirea mea corespunde mai curand unui domeniu sportiv decat celui kinetoterapeutic(am terminat facultatea in cadrul F.E.F.S.) . Mentionez ca aveam un post de kinetoterapeut asigurat in regiune, lucrul acesta fiind mentionat atat de mine cat si proprietarul cabinetului in email-urile trimise la DRJSCS.
    Dat fiind rezultatul primit si faptul ca postul nu putea sa fie liber la nesfarsit am facut contestatie, raspunsul la aceasta fiind acelasi ( in mare parte). Acum singura optiune pe care o mai am este sa depun dosarul in alta regiune, doar ca ni se cere acea declaratie de onoare ca nu ai depus in alta regiune…doar ca nu specifica daca e in acelasi timp sau inainte de a depune la actuala.
    Daca ma poate ajuta cineva care a mai trecut prin situatia mea sau si ma poate sfatui cum sa actionez in continuare ca sa nu mai fac pasi gresiti.
    Desigur daca pot sa ajut cu ceva pe cei care au intrebari, sper sa va pot fi de folos.

    Multumesc anticipat!

  25. Cupsan Ioan
    19 martie, 2013 la 3:16 pm

    Multumesc pentru incurajari. Intradevar mai aveam posibilitatea de a face un recurs catre justitie…dar cred ca dupa ce se ajunge in acel stadiu nu mai este cale de intors pt. mine si ei au o hotarare de guvern data in mai 2011 in care se cer anumite “chesti” pe care cei ce am terminat EFS nu le avem indiferent de universitatea la care am teminat…asa ca in cele din urma se rezuma totul la noroc…
    Zilele acestea incerc sa-mi recuperez dosarul si apoi sa-l depun in alta regiune, eu ma gandean la Bourgogne sperand sa am mai mult noroc si sa fie mai intelegatori….sau daca are cineva o varianta mai buna astept sugestii…

  26. Popa Andreea
    20 martie, 2013 la 1:01 am

    Salut. De apreciat suportul tau Valentin si ce se intampla aici.
    Pe scurt eu am terminat licenta in kineto la Unefs in 2011, iar anul asta voi termina si masterul RRMSF kineto tot la Unefs. In anul 1 de master(2011-2012) am fost plecata cu bursa Erasmus in Franta Nice, perioada in care am incercat sa imi obtin si drept de practica cu diploma de licenta. Dupa multe asteptari si completari, intr-un final nu mi-au recunoscut diploma de licenta cu motivul ca nu este in kineto ci in sport…M-am intors acasa mi-am continuat masterul iar aceasta vara dupa ce imi voi da disertatia vreau sa plec inapoi in Franta si sa imi incerc din nou sansa, sa trimit iar dosar.
    Cei de la Marseille cand le-am trimis initial dosar, mi-au cerut foaie separata a stagiilor clinice (acele f.putine ore)…Legat de acest lucru pt urmatorul dosar pe care o sa il fac (completat si de diploma de master si foaie matricola) m-ar interesa un aspect.
    1.Putem considera ca stagii practice si orele practice de LP facute l facultate ,au vreo valoare din pctul asta de vedere? sau doar cele efectiv facute din clinici de specialitate sunt considerate valabile.
    2. Pe acea adeverinta al celor 3 stagii practice din anii de licenta (eliberat de secretariat contracost), este marcat marcat “stagiu de practica in unitati speciale de educatie”, “-//- in centre de asistenta sociala” si “-//- in centre de refacere-recuperare” cu numele lor si volumul de ore in paranteza.
    Ar avea o mai mare valoare sa merg la fiecare unitate in parte sa le cer o foaie la mana ca am facut prin UNEFS stagiu la ei in clinica??
    Si ce fel de stagiu reprezinta pt ei din moment ce e marcat “unitate speciala de educatie ” sau “centru de asistenta sociala”…presupun ca 0…
    Multumesc

  27. teo
    20 martie, 2013 la 2:47 pm

    Buna Andreea, dupa parerea mea era normal sa nu-ti echivaleze studiile de licenta numai,avand in vedere ca in sistemul Bologna 3+2 ,in primii 2 ani se face mult sport iar numai in anii de master se fac kinetoterapie pura.As avea si eu unele intrebari,daca nu te superi: ce acte cuprinde dosarul ? cat te-au costat copiile legalizate si traducerile?

  28. andryus
    11 mai, 2013 la 3:04 pm

    Buna,
    cer cateva informatii in legatura cu obtinerea dreptului de munca in Franta pe masseur-kine.
    Am depus dosarul iar ca raspuns , gasind o diferenta de ore in minus la 7 discipline, ei imi dau doua variante:
    1. test de aptitudini ce cuprinde cele 7 discipline, sustinut pe mai multe perioade
    2. stagiu de 28 saptamani, cate 4 saptamani la fiecare disciplina
    Intrebarile mele sunt: ce varianta sa aleg?, daca pot sa scurtez cele 28 saptamani?, stie careva daca exista o bibliografie data pt sustinerea testului, e grila?

    Regiunea in care am aplicat e Poitou-Charentes
    Multumesc

  29. Valentin
    12 mai, 2013 la 12:46 pm

    Salut.
    1. Testul de aptitudini e ce vor ei.. Adica daca nu vorbesti limba bine, sanse zero. Acolo sunt cei mai rai oameni din Franta, mai am doi prieteni care au primit tot asa, sase luni de stagii, desi nu cred ca aveau dosare rele. Nu exista bibliografie, nu stii la ce sa te astepti si daca, repet, nu stii limba, mai ales sa scrii, nu iese bine. Nu-ti dau grila, ci te pun sa le scrii ceva si apoi sa faci demonstratii practice. Daca pici te muti in alta regiune…
    Tot ce ti-am scris eu aici nu inseamna ca nu poti sa reusesti daca esti foarte bun. Poti chiar sa te distrezi cu comisia daca esti foarte bine pregatit.

    2. Saptamanile le-ai putea poate scurta daca ai face un recurs. Ti-au scris ei despre asta cand ti-au dat raspunsul. Dar daca nu vii cu hartii ca ai facut suficiente ore la materiile cerute de ei, cu lucruri deci pe care nu le-au vazut, aia nu scurteaza nimic. Eu nu te cunosc si in esenta sfatul e urmatorul, daca stii limba si materie, teoretic plus practic, testul, daca nu, stagiile, asa cum sunt. Exista spitale, care la ei se numerc CRF, centre de reeducation fonctionelle, care te angajeaza, sau iti dau cazare si masa gratis, ceea ce e fenomenal. Trebuie doar sa cauti, sa scrii mailuri.

    Si un sfat pentru toti ceilalti: NU MAI DEPUNETI DOSARELE IN REGIUNEA POITOU-CHARENTES.

  30. sandranic
    4 iulie, 2013 la 12:53 pm

    buna Valentin
    intrebarea mea este daca poti sa inchizi dosarul daca nu esti de acord cu comisia si sa-l deschizi in alta regiune? eu consider ca nu am un dosar chiar asa de rau.

  31. sandranic
    4 iulie, 2013 la 1:40 pm

    Buna Valentin
    Situatia mea e urmatoarea…am terminat in 2005 la Galati, pe atunci 4 ani se faceau. Mi-am echivalat diploma in Spania in 2006 si din 2007 lucrez aici in geriatrie si balnearii. Am inceput dosarul pentru Franta in 2010,dosar care mereu era incomplet. Cu toate traducerile de contracte de munca si tot ce mai trebuia, cum nu aveam nici o graba exact cand l-am completat s-a schimbat legea. Mi-a fost trimis dosarul de la Paris la Toulouse. Comisia mi-a dat 20 de saptamani de stagii. Acum imi dau seama de ce greseli am facut cu dosarul…ca nu era bine organizat sau cine stie? Acum nici pe spanioli nu ii iarta. Stagii si stagii.
    As vrea sa inchid dosarul sa il reorganizez si sa il trimit in alta zona. E posibil?

  32. Valentin
    5 iulie, 2013 la 11:12 am

    Buna, Sandra. Greu de spus. Nu stiu daca au un sistem de urmarire a dosarelor, inclin spre “nu”, dar nu stii niciodata. Oricum, nu stiu nici ce ai avea de pierdut, daca iti interzic depunerea dosarului in alta regiune daca te prind…
    Nu stiu ce sfat sa-ti dau, eu insa cred ca as depune altundeva…

  33. sandranic
    6 iulie, 2013 la 4:59 am

    Multumesc mult. Am sa ma mai informez si in cele din urma o sa iau o decizie. Care ar fi regiunea care da cele mai putine stagii? Nu m_ar deranja sa imi dea stagii in pediatrie unde exista diferenta intre orele facute de mine si cele care se fac in Franta. Dar totusi geriatrie??? Sa fac 5 saptamani de stagii cand lucrez de 6 ani ?

  34. Ioana
    18 iulie, 2013 la 12:43 pm

    buna ziua, eu am absolvit in 2008 insa nu am practicat meseria pana in ziua de azi fiind ocupata cu sportul.intrebarea mea este daca imi pot face totusi acest dosar avand in vedere ca nu am nici-un fel de “vechime”.

  35. Valentin
    18 iulie, 2013 la 12:53 pm

    Ioana, nimic nu te poate impiedica sa incerci. Curaj si succes!

  36. Ioana
    19 iulie, 2013 la 9:52 am

    multumesc frumos:)

  37. Ana Maria
    23 iulie, 2013 la 9:12 am

    Buna ziua! Am absolvit vara aceasta si doresc sa aplic dosarul pentru autorizatia de libera practica, dar in loc de diploma de licenta in original se da o adeverinta de licenta deoarece diploma se ridica intr-un an, la fel si la foaia matricola, se da situatia scoala. pot aplica cu acestea?

  38. sandranic
    23 iulie, 2013 la 11:59 am

    buna. Daca iti poate fi de folos experienta mea…in 2005 eram in aceeasi situatie. Nu se elibereaza diploma decat peste un an asa ca am platit ceva milioane pe taxe si le_am obtinut mai devreme. Cred ca le_am solicitat la secretariat. La Bucuresti mi_au cerut acte originale. Pe atunci se punea apostila de la Haga. Acum nu stiu cum se mai procedeaza.

  39. Ursu Stefan
    26 ianuarie, 2014 la 4:48 pm

    Am citit notiunile de pe site-ul dumneavoastra cu privire la procedura de recunoastere a profesiei de kinetoterapeut in UE insa am cateva nelamuriri pe care sper sa le deslusesc. Eu am terminat la Facultatea de Educatie Fizica Si Sport, specializarea Kinetoterapie si motricitate speciala iar masterul la Facultatea de Fizica tot pe domeniul profesional.
    Am vazut ca pentru a lucra ca Physiotherapist trebuie sa obtin acel certificat de libera practica la HPC, insa trebuie sa imi pregatesc dosarul si mai am nevoie de cateva documente. In plus, dureaza foarte mult si nici nu am certitudinea ca voi primi un raspuns afirmativ. Intre timp, ce optiuni am? Daca imi certific competentele la NARIC, nu pot lucra ca Physiotherapist? Sau pentru a lucra ca si Massage therapist, ce trebuie sa fac? Imi puteti recomanda o asociatie profesionala la care sa ma inscriu, la care e mai facila inregistrarea?
    Multumesc anticipat!

  40. Valentin
    27 ianuarie, 2014 la 12:28 am

    Bună. M-as bucura sa pot, însă eu am scris aici numai despre ce trebuie sa faceți ca sa lucrați în Franța. Nu știu deci cum sta treaba la englezi…

  41. Cupsan Ioan
    27 februarie, 2014 la 11:24 am

    Buna ziua,

    Daca este cineva interesat, la cabinetul la care lucrez se cauta, doi kine (o fata si un baiat) si este destul de urgent. ”anuntul” este foarte serios pentru orice detalii va stau la dispozitie.
    Cabinetul se afla in regiunea Rhone Alpes departamentul Drome>

  42. Alexandra
    5 martie, 2014 la 12:07 pm

    Buna ziua,am si eu nevoie de un raspuns daca ma poate ajuta cineva,sunt si eu pe punctul de a trimite actele in franta pentru a primii autorizatia de lucru,ma intereseaza daca trebuie sa depun la dosarul care il trimit in franta si un certificat de goodstanding sau de conduita de la ordin,a depus cineva asa ceva la dosar?!va multumesc anticipat

  43. Alexandra
    5 martie, 2014 la 12:14 pm

    Cupsan Ioan :
    Buna ziua,
    Daca este cineva interesat, la cabinetul la care lucrez se cauta, doi kine (o fata si un baiat) si este destul de urgent. ”anuntul” este foarte serios pentru orice detalii va stau la dispozitie.
    Cabinetul se afla in regiunea Rhone Alpes departamentul Drome>

    Buna ziua,m-ar interesa sa lucrez in franta,dar ar trebui sa da-ti mai multe detalii despre loc de munca salar se asigura si cazare?si cum se procedeaza cu actele.va mulrumesc

  44. Alexandra
    5 martie, 2014 la 12:48 pm

    Va las si o adresa de e-mail alexuta123@yahoo.com

  45. Valentin
    5 martie, 2014 la 10:07 pm

    Bună, Alexandra. Ai nevoie de o hârtie de la FRAF în care sa se ateste ca ești membra și mu ai fost sancționată profesional.

  46. Alexandra
    5 martie, 2014 la 10:26 pm

    Problema e ca nu sunt membra…regiunea.noastra nu are ordin si am sunat azi la frak, am vorbit cu o doamna tare draguta si mi-a explicat procedura, care e destul de costisitoare…culmea e ca printre cele n posturi de-ale colegilor kine care sunt deja in franta nu am vazut sa scrie cineva de aceasta adeverinta de goodstanding iar agentia pe care am contactat-o nu prea stie mai nimic,mi-au dat sa completez o adeverinta pe proprie raspundere si au spus sa trimit si cazierul la dosar…

  47. Valentin
    6 martie, 2014 la 7:55 am

    Nu e de goostanding. Trebuie în primul rand sa demonstrezi ca faci parte din asociația profesionala a țării tale. Sfat: descurca-te fără agenții, se poate foarte bine. Cauta-ți post, apar sute în fiecare zi. Asta după obținerea autorizației.

  48. Beatrice
    6 martie, 2014 la 8:36 am

    Buna ziua Cupsan Ioan, sunt interesata pt un post de Kine in Franta cat mai repede ! Am dosarul pt echivalare depus în ile de france! Am terminat la Al.I.Cuza in Iasi, Va las o adresa de mail: molomanb@yahoo.com pentru mai multe detalii!
    O zi buna

  49. Cupsan Ioan
    6 martie, 2014 la 1:17 pm

    Buna,

    Dupa cum se mentioneza si mai sus ai nevoie de o adeverinta care sa demonstreze ca faci parte din asociatia profesionala a tarii tale si daca nu poti obtine o adeverinta care sa ateste lipsa de sanctiuni pe plan profesional, si cazierul este o solutie acceptata

    .

  50. Cupsan Ioan
    6 martie, 2014 la 1:32 pm

    Si….sunt in totalitate deacord cu Valentin, incearcati sa va descurcati fara sa implicati agentii, in ceea ce priveste postul, cred ca noi cei ce ne aflam deja aici si cunoastem ”situatia din teren” putem incerca sa oferim solutii celor care sunt inca la inceputul demersurilor si sa-i scutim de cautari, care implica desigur riscuri si/sau cheltuieli…

  51. Alexandra
    9 martie, 2014 la 8:53 pm

    Ok, va multumesc mult de tot!

  52. Alexandra
    9 martie, 2014 la 9:31 pm

    Ah, si cu apostila cum ramane?

  53. Valentin
    9 martie, 2014 la 11:10 pm

    Cu plăcere. Eu nu am avut nevoie de apostila. Nici alții, din câte știu.

  54. Beatrice
    11 martie, 2014 la 1:52 pm

    Da, sunt membru FRAF, am si o adeverinta de buna conduita practica! Deci tot ce tine de acte, le am:) o zi buna

  55. Valentin
    12 martie, 2014 la 5:11 pm

    Atunci, que Dios te bendiga și sa auzim numai de bine. Tine-ne la baterii.

  56. Andreea
    11 aprilie, 2014 la 4:08 pm

    Buna ziua,
    Am si eu o nelamurire legata de certificatul de conformitate,de unde trebuie sa il iau,ce acte sunt necesare?
    Am adeverinta de libera practica,am fost la Bucuresti si mi-au pus cate 2 stampile pe fiecare diploma,suplimente la diplome dar nu mi-au dat nicio o adeverinta…Ce trebuie sa fac in continuare?
    Multumesc

  57. Valentin
    13 aprilie, 2014 la 7:20 pm

    Buna ziua. Cauta cnredu.ro pt certificatul de conformitate. Ai acolo toate indicațiile.

  58. Andreea
    14 aprilie, 2014 la 2:25 pm

    ok.multumesc

  59. cristina
    27 aprilie, 2014 la 9:15 pm

    buna seara
    poate ma ajuta si pe mine cineva cu niste nelamuriri si aici o sa ii rog pe cei care lucreaza deja in Franta in liberal, la instalare in liberal trebuie sa te inscrii mai intai in ARS , si dupa la ordinul kt.? , se pot trimite actele si de aici?
    va multumesc!

  60. Valentin
    27 aprilie, 2014 la 10:04 pm

    Da, Cristina. ADELI și apoi ordinul.
    Eu asa am făcut, la ARS e doar o formalitate. Cu Ordinul poate fi ceva mai complicat, depinde mult de regiune

  61. cristina
    28 aprilie, 2014 la 9:10 am

    bine, si pentru ADELI ce acte sunt nevoie, unde se depun , trebuie sa mergi personal sau se pot trimite si prin posta?
    va multumesc!

  62. Valentin
    29 aprilie, 2014 la 1:38 pm

    Poți sa scrii un mail, îți vor răspunde cei de la ARS.

  63. cristina
    29 aprilie, 2014 la 2:55 pm

    Vă multumesc!

  64. Valentin
    29 aprilie, 2014 la 3:27 pm

    Cu plăcere și îți urez mult succes!

  65. thomas
    29 aprilie, 2014 la 7:14 pm

    Salut Vali. Sunt un absolvent de BFKT ( 3ani) , iar experienta in domeniu am decat 3 luni , insa am un certificat DELF B1. Am observat ca sunt din ce in ce mai multi care pun accent foarte mult pe cunoasterea limbii. Crezi ca lucrul asta cantareste mai mult decat lipsa de 2 ani de experienta in obtinerea autorizatiei ? In ce regiune imi recomanzi sa trimit dosarul ? As accepta si 6 luni de stagiu , numai sa nu imi fie respins dosarul pt ca din ce vad aici destui de asta se plang.

  66. Valentin
    30 aprilie, 2014 la 7:53 am

    Bună, Tom. Nicio limba nu poate compensa lipss de experiență. Oamenii se uita la dosarul tău pt obținerea autorizației deci daca îți lipsește un document îți scriu sa-l trimiți. Atestatul e bun doar pentru înscrierea în ordin si nu poate inlocui experienta. Ai și master? Ai avea astfel mai multe ore de practică… Cauta atent pe blog, am scris deja despre regiuni. Poți oricum trimite dosarul, din fericire în viata mai exista și NOROC. Eu îți urez succes!

  67. stefan
    3 mai, 2014 la 9:16 pm

    Buna ziua tuturor. Dupa ce am depus dosarul mi s a spus ca trebuie sa fac 56 sapt de stagiu sau sa dau 4examene la ei din principalele materii ale kineto adica neuro, geriatrie, pediatrie, cardio, resp, reumato si traumatologie. As vrea sa depun dosarul in alta regiune binestiind ca nu am voie sa fac asta dupa cate spun ei. Nu am voie nici sa mi retrag dosarul care a devenit proprietatea administratiei nici sa depun in alta regiune. A mai trecut cineva prin asta? Cum ati rezolvat problema ? Banuiesc ca voi face contestatie dar caut si alte solutii. Multumesc pentru sfaturi si multumesc Valentin

  68. corina popa
    5 mai, 2014 la 11:08 am

    Buna tuturor!.Valentin,te rog,as avea o intrebare,tin sa precizez inainte ca sunt in curs de obtinere a dosarului(traduceri in franceza a tuturor actelor)i iar eu nu am muncit ca si KT in Romania,deci nu beneficiez de vechime.Intrebarea era daca e nevoie de acea Adeverinta de membru a Asoc de kt in Romania ,a carei eliberare depinde de obtinerea Certificatului de Conduita,si care are un cost deloc modest,si care va intarzia oarecum trimitere dosarului?Iti multumesc frumos.Corina

  69. Valentin
    5 mai, 2014 la 11:53 am

    Bună, Corina. E nevoie de adeverinta de membru FRAF.

  70. stefan
    5 mai, 2014 la 4:12 pm

    N a mai trecut nimeni prin cazul meu? sa depuna dosarul in alta regiune ?
    O singura persoana mi a confirmat ca exista un sistem centralizat al dosarelor depuse…oare asa sa fie?

  71. Valentin
    5 mai, 2014 la 4:18 pm

    Nu stim, Ștefane. Se poate și sa nu fie asa…

  72. corina popa
    5 mai, 2014 la 8:06 pm

    Multumesc.As mai vrea sa te intreb daca pt actele traduse e nevoie si de legalizare sau e suficienta stampila autorizata a traducatorului?multam din nou

  73. Valentin
    5 mai, 2014 la 9:37 pm

    Nu e nevoie de legalizare. Cu plăcere. Succes!!!

  74. Alexandra
    6 mai, 2014 la 7:45 am

    Stefan, eu cunosc pe cineva al carui dosar a fost respins. Ea a facut contestatie si abia dupa un an si-a putut trimite dosarul in alta parte, dupa ce a informat comisiile ce si cum. Adica pe cea de la Paris ca au dezavantajat-o si ca va trimite in alta parte iar pe cei de la Montpellier ca a mai trimis la Paris. Cei din urma au acceptat-o asa si acum asteapta intrunirea comisiei. Oricum fara contestatie nu poti si depinde de la caz la caz. Cred ca mai intai trebuie vazut de ce au considerat ei ca trebuie sa faci atatea stagii, poate nu e complet dosarul sau nu ai suficienta exerienta. In acest caz, probabil toate comisiile iti vor da stagii…Mult succes!

  75. corina popa
    6 mai, 2014 la 8:48 pm

    Multumesc,Valentin.

  76. corina popa
    30 mai, 2014 la 11:14 am

    Buna Valentin.toate bune insa sunt un pic confuza in ceea ce priveste trimiterea dosarului,zona pt care ar trebui optat,avand in vedere ca eu nu am experienta de minimum 2 ani,desi am inteles ca n ar mai fi obligatorie,dar atarna mult.Multumesc frumos.Saptamana viitoare pot sa l trimit deja.Toate cele bune tuturor!!

  77. 9 iunie, 2014 la 10:42 pm

    Buna seara! la dosar trebuie si adeverinta de autencitate a diplomei? iar aceea cerere care deasemenea trebuie pusa la dosar de unde o pot procupa? sau cum arata aceea cerere. Multumesc

  78. Valentin
    9 iunie, 2014 la 11:02 pm

    Bună seara. Adeverinta trebuie pusa. La care cerere te referi?

  79. cristina
    30 iunie, 2014 la 1:25 pm

    buna ziua
    as dori sa stiu daca a avut cineva dosarul trimis la CRO (CONSEIL REGIONAL L”ORDRE) ?

  80. luchian claudia
    31 iulie, 2014 la 1:55 pm

    buna ziua! Am o rugaminte la Valentin,daca poate sa-ma lamureasca si pe mine in legatura cu actele necesare pt FRANTA.Eu am toate actele la dosar dar nu stiu daca mai este nevoie si de apostile de la prefectura si de legalizare la notar.Astazi am contactat un traducator autorizat si el mi-a spus ca ar fi mai bine sa am si apostile si legalizare.Eu stiam ca ar fi un acord intre Franta si Romania si nu mai sunt necesare.Ce ma sfatuesti?O zi buna!multumesc

  81. Valentin
    31 iulie, 2014 la 2:42 pm

    Bună, Claudia. Nu este nevoie nici de apostile și nici de legalizare.

  82. luchian claudia
    31 iulie, 2014 la 4:00 pm

    Multumesc mult,Valentin!iti multumesc pt tot ceea ce faci pentru noi.Esti de un real ajutor!FELICITARI!

  83. Andreea N.
    31 iulie, 2014 la 5:53 pm

    Buna ziua! Doresc sa plec in Franta si vreau sa iau cea mai buna decizie in formarea mea profesionala. In Bucuresti exista un curs de masaj care mentioneaza ca ar fi recunoscut in UE ( http://scoalademasaj.ro/acreditari ). Va rog frumos sa imi spuneti, ce autenticitate ar avea absolvirea unor astfel de module si daca un dosar ce contine asa ceva poate trece de birocratia frantuzeasca si sa fie acceptat. Daca nu, absolvirea carei facultati ofera mai multe sanse de acceptare?
    Va multumesc anticipat!

  84. Valentin
    31 iulie, 2014 la 7:17 pm

    Cu plăcere. Ma bucur sa știu ca pot ajuta.

  85. Valentin
    31 iulie, 2014 la 7:21 pm

    Nu ai nicio șansă cu vreo scoala de masaj. niciuna, indiferent ce zic profesorii de la aceasta scoala. Nu îți pierde timpul cu ei. NUMAI facultatea îți oferă o șansă de a te integra aici. La francezi nu merge doar cu masaj. Succes!!!!!

  86. Andreea N.
    31 iulie, 2014 la 10:55 pm

    Va multumesc din suflet! Toate cele bune, faceti un lucru minunat pentru noi toti ca ne ajutati sa ne informam intr-o maniera realista!

  87. Valentin
    31 iulie, 2014 la 11:16 pm

    Mersi. Contați pe mine în continuare.

  88. l.claudia
    6 august, 2014 la 4:52 pm

    Buna,Valentin!stii cumva daca profesia de kinetoterapeut este reglementata in Romania?Cei din Franta imi cer sa specific acest lucru.Si te mai rog sa-mi spui daca la dosarul pt Franta mai este nevoie si de programa analitica.Multumesc o zi buna!

  89. Valentin
    8 august, 2014 la 6:26 am

    Bună. Profesia nu e reglementată. În loc de programa analitică poți pune foaia matricolă. Dacă nu funcționează așa, atunci traduci programa…

  90. l.claudia
    8 august, 2014 la 11:42 am

    Buna, Valentin!cei din Franta spun asa”o copie a atestatului autorizatiilor care au eliberat titlul de formare,specificand an dupa an,modul dupa modul pentru fiecare materie continutul,durata(in ore) a formarii teoretice si practice”.Si eu nu-s lamurita daca asta e foaia matricola sau programa analitica.Mai am o intrebare ,daca nu te superi,eu sunt inregistrata la finante (aici in RO) din 2009 cu profesiune liberala,cu toate impozitele platite la zi si ma intreb daca eu pot sa-mi eliberez singura o adeverinta din care sa rezulte vechimea in munca?Sau cum trebuie procedat in acest caz?MULTUMESC MULT!

  91. stefan
    8 august, 2014 la 12:57 pm

    asa ca fapt divers postez si eu pe aici. Am depus dosarul am primit 56 sapt da practica dupa care ar trebui sa dau niste examene pentru a primi autorizatia sau optiunea 2 sa dau examenele din prima. Am depus contestatie si raspunsul a fost identic dar cu cateva motivatii printre care se mentioneaza ca formarea mea teoretica tine mai mult de efs decat de kineto. Pasul urmator va fi sa dau examene care vor fi programate undeva peste vre o 7 luni dupa cum spuneau cei de la administratie cand am fost sa i vad. Numai bine tuturor si aveti grija ca procedurile devin din ce in ce mai complicate…se cam umple franta de kinetoterapeuti romani si arabi asa ca au inceput astia sa puna betze in roate la toata lumea. Fac exceptie cateva regiuni.

  92. Valentin
    8 august, 2014 la 1:41 pm

    Succes, Ștefane!

  93. l.claudia
    8 august, 2014 la 1:52 pm

    Buna,Stefane!tu unde ai depus dosarul?si care-s regiunile care fac exceptii?multumesc

  94. stefan
    9 august, 2014 la 1:51 am

    Multumesc Valentin. Regiunile care fac exceptie….buna intrebare…acum un an am pus si eu aceiasi intrebare si mi s a spus ca in nord de mai lejer asa ca am depus chiar in regiunea NORD. Dar nu e deloc lejer aici. Mai stiu inca un caz care a primit 6 luni de stagii si le a facut. Dar asa sin ce am auzit si eu e ca mai la tzara asa e mai lejer. Mai la tara inseamna regiuni mai putin populate de pe langa masivul central, in sud aproape de spania si as zice eventual Normandia/. DAR conteaza enorm de mult din ce facultate vii din ce universitate vii si daca ai avut un parcurs majoritar efs sau medical, daca ai master si cata experienta sau stagii ai. Daca n au ei chef sa ti dea autorizatia nu ti-o vor da. Asa ca trebuie sa le arati ca stii cartedand examenele alea faimoase in limba franceza binenteles. Curaj tuturor .

  95. l.claudia
    9 august, 2014 la 8:14 am

    buna,stefane?tu ai urmat cursurile facultatii de 3 sau 4 ani?

  96. stefan
    10 august, 2014 la 12:02 am

    3 ani

  97. l.claudia
    10 august, 2014 la 2:52 pm

    poate de aia.eu am prins cu 4 ani,sper sa scap fara stagii

  98. stefan
    11 august, 2014 la 12:59 am

    Succes

  99. l.claudia
    11 august, 2014 la 12:59 pm

    multumesc!la fel si tie Stefane!O zi buna!

  100. Alina
    18 septembrie, 2014 la 12:44 pm

    Buna ziua! Eu momentan incerc sa obtin autorizatie de practica in Norvegia si mi se cere CCPS ( Certificate of Current Professional Status) eliberat si trimis direct lor de la autoritatile romane, are cineva idee daca este certificatul de comformitate si de unde se elibereaza? A mai trecut cineva prin situatia asta in Norvegia, daca da pot primi cateva sfaturi? Multumesc anticipat

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 76 other followers

