Prima pagină > KINETOTERAPIE > INTERVIU CU IONEL SCROFAN

INTERVIU CU IONEL SCROFAN


IONEL SCROFAN, UN KINETOTERAPEUT ROMÂN ÎN SPANIA  

  1. Salut, spune-ne câte ceva despre tine.

Ionel Scrofan: Bine. Vă fac un CV pe scurt:

STUDII:
1994-1998, UNIVERSITATEA DIN ORADEA, Facultatea de Litere şi Ştiinţe Socio-Umane, Specializarea Kinetoterapie.

1990-1994, LICEUL TEORETIC „AVRAM IANCU”, PETRU GROZA.
ACTIVITATE:
1998-1999 După terminarea studiilor am lucrat ca şi kinetoterapeut in Centrul de Scleroza Multiplă din Oradea.
1999 – decembrie 2000 Sef Departament Actualităţi in cadrul Radio Prompt Beiuş,
2000-2002 Director de Vânzări – SC AMALFI SRL, ORADEA.
Menţionez că sunt membru al Federaţiei Române a Asociaţiilor de Kinetoterapie  (FRAK), care este afiliată cu drepturi depline din 1999 la World Confederation for Physical Therapy.

2004 Coprezentator si realizator al emisiunii de radio Unda Culturala – Radio Onda Cero, în  Castellon si Villareal.

2005 Membru fondator al Uniunii Culturale Române din Castellon.

2006 Preşedinte al Asociaţiei Patronilor Români din Castellon.

2006 – prezent – Proprietarul Clinicii de Kinetoterapie “Crevillente” – Castellon (Spania)


LIMBI VORBITE : Spaniola – nivel ridicat
                                   Engleza  – nivel mediu


HOBBY:                   Linux, Electronică, lectură, muzică, sport

  1. Cum ai ajuns în Spania?

Ionel Scrofan: În vacanţă… cu un posibil contract de muncă în Italia, dar mi-a plăcut atât de mult Spania, ca am renunţat la Italia. A trebuit sa învăţ limba, nu mă descurcam cu engleza (cei din Castellon nu prea vorbesc engleza). Aveam ceva cunoştinţe empirice de spaniolă, dar care mi-au prins foarte bine deoarece in 4 luni am ajuns sa pot duce o conversaţie decentă cu orice spaniol, fapt ce m-a ajutat sa găsesc de lucru. Am lucrat timp de 2 săptămâni ca sezonier la cules de migdale… încă nu am  primit salariul complet nici după 6 ani 🙂 După aceea am lucrat ca agent de paza prin şantiere inclusiv in port, încă fără acte, dar cum eram singurul ce vorbea engleza din firma au riscat cu mine, deoarece căpitanul bărcii trebuia să semneze in fiecare zi un proces verbal făcut de mine (Firma de pază) si daca nu era in engleza nu-l semna. Aşa ca am ajuns să păzesc pe vapor un fugar din Ghana care nu avea acte… ca şi mine de altfel… fain nu ? Mă rog, am trecut fără incidente deosebite si de acest episod. Ce o sa îmi aduc aminte până o sa mor e ca am ajuns într-un moment în care nu aveam un euro să-mi cumpăr şireturi la ghete şi pe cum se rupeau le înnodam… ce să faci… Când mă sunau de acasă si mă întrebau cum îmi merge îi minţeam pentru că dacă le-as fi spus ca îmi merge rău… mă certau. deoarece plecasem de la bine, în România câştigam înainte să plec vreo 1200 mărci (DM) pe lună.

  1. Cum te-ai gândit să deschizi cabinet?

Ionel Scrofan: Ca să ajung să-mi fac acte a trebuit să deschidem o firmă. Astfel am ajuns împreuna cu un prieten să lucrăm în construcţii (la un moment dat aveam 30 de muncitori). Dar tot kineto era ceea ce voiam să fac. Aşa că am început cu pacienţi la care mergeam acasă… încet-încet am ajuns să am vreo 10 clienţi. Următorul pas a fost să plec din firma de construcţii şi să-mi deschid un cabinet. Zis si făcut. Am urmat toţi paşii pentru echivalarea studiilor… încă mai întârzie…dar mi-au dat un răspuns pozitiv (durează aproape 18 luni). Vă recomand să vă angajaţi un avocat în momentul în care trebuie să faceţi recunoaşterea, şi să vorbiţi spaniola 🙂

  1. Ce clienţi ai şi care sunt afecţiuni cel mai des întâlnite?

Ionel Scrofan:

Kinetoterapia în Spania e destul de avansată ca tehnici (Kinetoterapeutii) dar nu ca mentalitate a pacienţilor ( Fisioterapia=Masaj, aşa cred ei). Majoritatea clienţilor sunt spanioli şi cu toate că sunt mai mult de 100.000 români în regiunea Castellon, nu prea se înghesuie. Clientul ce predomina e cel cu afecţiuni ale coloanei, contracturi musculare, întinderi musculare, tendinita, radiculo nevrite, fasciite…etc

  1. Care crezi că e diferenţa între spanioli si români?

Ionel Scrofan Nu e mare diferenţa intre spanioli şi români (poate ca nivel profesional, fără falsă modestie, îi depăşim un pic).

  1. Ce crezi că te-a ajutat mai mult din ceea ce ai învăţat în şcoală la Oradea?

Ionel Scrofan :

Kinetologia, masajul, neurologia, geriatria, pediatria ar fi cele mai importante cursuri, care m-au scos din multe… practica în spital cu  Zoli şi BOBO Pasztai a fost extraordinară ! Am învăţat o grămada de lucruri, iar ce am învăţat cu doctorul Mărgărit nu-ţi mai povestesc.

  1. Dacă ai fi din nou student, pe ce domenii ai pune accentul, judecând din situaţia în care te afli acum?

Ionel Scrofan:

Kinetologie, reumatologie, masaj si tehnici complementare, traumatologie, neurologie (foarte importantă).

  1. Care ar fi bagajele (chestiunile pe care ar trebui să le ştie bine) cu care un kinetoterapeut care termină la Oradea ar trebui să ajungă într-o ţară dezvoltată ca să aibă o şansă adevărată să găsească de lucru şi apoi să facă faţă?

Ionel Scrofan: În primul rând să fie un profesionist, bine pregătit, să vorbească cel puţin o limbă de circulaţie internaţională, să ştie să lucreze cu calculatorul (fundamental pentru a menţine pasul cu lumea kineto) şi nu în ultimul rând să fii om, să vorbeşti frumos şi să fii un bun psiholog !

  1. Încă o chestiune la care poţi foarte bine să răspunzi. De ce ar merge cineva să lucreze în Spania?

Ionel Scrofan : În primul rând e o îmbogăţire, atât culturală, cât şi profesională. E o altă lume. De la spanioli se pot învăţa multe lucruri (să fim mai buni, mai îngăduitori, sa nu fim răzbunători si sa împărţim) Spaniolii trăiesc „în stradă”, sunt foarte deschişi, îţi poţi face prieteni într-o zi… trebuie să vezi ca să crezi.

 Îţi mulţumim pentru amabilitate, s-ar putea să mai facem apel în viitorul apropiat la cunoştinţele tale cu privire la Spania şi mai ales la echivalarea studiilor. Ionel Scrofan: Nicio problemă. Plăcerea e de partea mea.

Categorii:KINETOTERAPIE
  1. seti
    20 martie, 2008 la 11:07 pm

    felicitari pentru interviu!intrebari bine puse,raspunsuri pe masura.sper sa-l citeasca cat mai multi studenti…

  2. Ionel Scrofan
    21 martie, 2008 la 10:31 am

    cum l-ai cunoscut pe tipul asta ? 😀

  3. Corina Matei
    24 martie, 2008 la 9:03 am

    Va salut dragi colegi si studenti. Cam tarzie interventia dar….macar bine ca este. Interesanta provocare Vali, cu blogul asta, si foarte utila atat noua cat si studentilor. Nu stiu ce sa zic de premiile oferite (am citit comentariile anterioare!!), e adevarat intotdeauna motivatia face multe dar pana la asta sa vedem daca merita ce facem pt a fi premiati. In alta ordine de idei, felicitari pt interviul cu Nelu Scrofan. „Frumos” si anevoios parcurs, dar iaca, se poate!!!!! Bravo Nelu!!!
    Poate ar fi interesant sa lansam pt fiecare saptamana o tema, cine se prinde se prinde cine nu pierderea lui. Eu ma leg de ce ati discutat voi prin decembrie, era sezonul caderilor (cauzate si de vreme, ce e drept) dar si de probleme cu echilibrul (de, asta e „preocuparea mea de suflet” in studiul ce-l fac). OK. Va salut si spor in toate!

  4. Elisabeta Pasztai
    24 martie, 2008 la 12:47 pm

    Dragi colegi!
    Felicitari pentru initietorii site-ului si pentru cei care s-au alaturat provocarii.
    Azi am aflat de existenta voastra in aceasta forma. Hopp si eu pe langa voi.
    Felicitari pt idee si posibilitatii de legatura intre cei interesati de aceasta meserie, care e FOARTE GREA si mobila, nebatuta in cuie.
    Statusul lui Ionel nu ma surprinde, ba mai mult, ma satisface. Imi pare bine ca virusul terapeutului exigent l-a infectat si nu s-a multumit cu multi bani dar veniti din afara meseriei lui de baza.
    Bravo Nelu!! Astept revederea din vara, ca doar impliniti 10 ani de la terminarea studiilor de baza.
    Eu tin legatura cu Ramona Zdrite si Bogdan Moga. Elvira Varga imi este de 1 an colega la spital.
    Nelu, sunt flatata de aprecierile tale. Iti multumesc!! De atunci am avut sansa sa-mi mai „intregesc studiile” pe mai multe planuri dar mai ales in neurologie.
    Va doresc spor in activitatea profesionala si sa tinem legatura!!

  5. Valentin
    24 martie, 2008 la 1:45 pm

    Multumim pentru aprecieri si noi. Nu uitati ca se poate intra de pe blogul meu direct pe cel al lui Ionel Scrofan. Comunitatea noastră a crescut cu două „piese grele”, dna Bobo Pasztai, cea care ne este de multa vreme mentor şi Corina, care este deja si ea un exemplu de profesionalism. Viitorul sună bine.

  6. Ionel Scrofan
    29 martie, 2008 la 12:24 pm

    Ma bucur sa ne regasim dupa atatia ani. Vali face treaba buna…aduna 🙂

  7. lupu robert
    9 iunie, 2009 la 2:55 am

    salut,termin anul asta fiziokinetoterapie de 5 ani in timisoara victor babes,ce sanse sunt sa lucrez in spania,ce pregatire trebuie sa am …adica pe ce sa insist ma mult kineto ,masaj sau electro ce se cera mai mult acolo,cum sunt oameni ca si colegi de servici,te respecta sau daca esti roman esti prostscris,ne-au facut multi romanasi de ras..asta e!!! ne recastigam noi increderea.merci mult te-as ruga daca ai putea sa ma ajuti cu niste informati …iti gasesti greu de munca in domeniu? daca ai timp im scri la Lupu.robert@yahoo.com
    Multumesc anticipat Robert L.

  8. Corina
    18 mai, 2010 la 11:32 am

    eu am terminat KINETOTERAPIA la Cluj si de 4 ani lucrez intr-un centru privat in Italia, eu de exemplu lucrez mai mult cu un laser ce se numeste FP3 SYSTEM dar si recuperare funtionala. vizitati http://www.fp3system.vi.it

  9. ktbyanka
    3 iulie, 2010 la 5:59 pm

    buna corina. vreau si eu sa lucrez in italia. am facut si eu primul an in cluj si acum am terminat in suceva. imi poti da si mie mai multe detalii despre ce documente trebuie facute pentru a putea lucra acolo? astept un raspuns
    Ank

  10. cristina
    4 iulie, 2010 la 8:10 pm

    PT ktbyanka
    buna si eu am term la suceava,as vrea sa vb mai multe…..adresa mea de email cristinac50h6@yahoo.ca

  11. Astrid
    5 ianuarie, 2012 la 12:27 am

    Imi puteti da niste informatii legate de Ramona Zdrite? o caut de ani de zile ( a fost asistenta mamei mele ) si mi-ar placea sa vorbesc cu ea, sa vad cum mai este. Va multumesc! adresa mea de mail astrid_demian@yahoo.com

  12. Valentin
    5 ianuarie, 2012 la 2:02 am

    Eu ştiu de Ramona doar că este in America. Poate o găseşti pe Facebook, sau poate te ajută un alt coleg. Succes, iar dacă dai de ea, transmite-i salutările mele.

  13. zp.
    7 ianuarie, 2012 la 9:35 pm

    Astrid
    Scrie pe adresele > epasztai@yahoo.com , sau pasztayzoltan @yahoo.com ,si vei primii inforamatii directe . Ok
    ZP.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un comentariu