Prima pagină > CÂINI > CARPATINI

CARPATINI


Am văzut recent nişte câini rasa ciobanesc romanesc carpatin. Adică nu „nişte” câini. Eu îi văd ca pe unii dintre cei mai buni. Extraordinare animale sure „hard” prevăzute cu toate „softurile” necesare pazei în regiunile de munte. Unde indiferent cine vine, ei se descurcă. Indiferent când vine, câtă răutate şi şiretenie are (lupul) sau forţă brută plus şiretenie (ursul). Nici cu omul nu stau foarte rău, adică nu dau înapoi. Când li s-a făcut inventarul n-au primit marche arriere. Evident, mă refer la cei buni dintre ei, probabil că or fi şi uscături. Carpatinii nu sunt foarte grei (cam 50 kg, poate mai puţin), dar bine făcuţi, suficient de înalţi şi extrem de puternici. De un curaj vecin cu nebunia. Şi ce proporţii! Ce mers! Sunt deci şi frumoşi. pe lângă privirea specifică de genul „ce cauţi mă pe-aici?”, pe care parcă au furat-o de la Humphrey Bogart.

Aşa că am fost pentru poate prima oară anul ăsta mândru de România. Între atâţia câini, ai noştri fură „fruncea”. M-am bucurat să văd o rasă sănătoasă, omogenă şi de viitor. Poate la fel de mult m-au impresionat şi crescătorii, Dan Sârbu, Cătălin Ionete şi Marian Dinu. Oameni care au făcut câteva sute bune de kilometri cu vreo 10 câini şi care au dormit în corturi, nu departe de animalele lor. Cred că încet-încet se conturează un nou brand, ciobănescul carpatin. Intraţi pe saiturile de la categoria caini de pe blog şi veţi vedea câteva linkuri spre unele dintre cele mai bune canise din România. Nu vreau să spun nimic despre alte rase, dar ai noştri sunt ca brazii, ca munţii, ca apele repezi. Vă recomand un prieten de o asemenea rasă, care la maturitate intră oriunde pentru tine, un prieten care te apără cu preţul vieţii dacă e cazul, nu unul pe care trebuie să-l salvezi, să-l iei în braţe, care se ascunde după tine sau care o ia vreodată la sănătoasa. Sigur că cititorii acestui blog nu sunt atacaţi de lupi şi urşi în fiecare zi, dar când vă gândiţi să luaţi un câine mare şi puternic care să ceară buletinele celor ce vă calcă în curte (mai ales neinvitaţi), mai uitaţi de nemţi, belgieni, olandezi şi câinii lor, gândiţi-vă dacă nu cumva aţi ieşi mai bine cu ciobăneştii noştri. Din toate punctele de vedere. Sunt loiali, vigilenţi, echilibraţi, dar foarte răi dacă e cazul. Şi nu au tulburări de personalitate, nu se află pe lista de periculoşi a niciunei ţări. Nu se întorc împotriva ta. Respect toţi oamenii care iubesc câinii, dar îi admir pe cei care aleg să crească o rasă românească. Pentru că merită.

Categorii:CÂINI
  1. seti
    15 Mai, 2008 la 11:59 pm

    Frumoasa descriere.Si eu am un ciobanesc de Bucovina.L-au primit parintii mei acum trei ani.Era un ,,pufulet” rotund cu o privire care cerea iubire.Si a primit-o.Nu ai cum sa nu-l iubesti.Si el ne iubeste la fel de mult.Cu Luis(motanul) nu se prea impaca…L-ar ,,rezolva” daca ar fi posibil,dar nu-i;e ca Prometeu inlantuit(il tinem legat,ca altfel ar rupe tot ce misca)iar in ora de plimbare il apuca frenezia,alearga,sare,e in extaz…De fapt ne plimba el pe noi, nu noi pe el.

  2. denissined
    20 Mai, 2008 la 8:34 pm

    scrii frumos…probabil iti place ceea ce faci…ms de observatie :)si ms k mai pus in blogroll

  3. Valentin
    21 Mai, 2008 la 10:26 am

    Mersi. Te-am pus pentru ca meriti. Ai mai putea include în articole si fotbaliştii cei mai buni din Premier League. Scrii comentarii despre meciurile de la Euro?

  4. denissined
    21 Mai, 2008 la 2:08 pm

    o sa scriu si comentarii despre meciurile de la euro..dar momentan ma ocup de titani …next : di stefano si santiago bernabeu

  5. Valentin
    21 Mai, 2008 la 9:17 pm

    Foarte fain. Nici Dennis Law n-ar fi un subiect rău. Dar văd că tu scrii de obicei despre atacanţi de vis cam din aceeaşi ţară. O idee bună. Poate scrie cineva şi despre fundaşi. Alţi jucători mari despre care aş scrie sunt Safet Susic şi Zkatko Vujovic. Atacanţi care au jucat împreună pentru Iugoslavia. Şi ştii ce mi-ar mai plăcea? Părerea ta despre o comparaţie între Pele şi Maradona. Care era mai bun? A scris cândva Ioan Chirilă un comentariu nemuritor despre cei doi. Oricum imi plăcea şi Di Stefano, au apărut multe articole despre el in revistele noastre de sport de prin anii 60-70. Aştept sa citesc.

  6. 15 August, 2008 la 12:36 pm

    Foarte frumos ce ai scris aici. Si eu am o femela de Ciobanesc Romanesc Carpatin luat de la domnul Dan Sarbu. O cheama Ezana ot AralDream si este RJCh (Romanian Junior Champion).

    Intrand in lumea posesorilor de caini, si ajungand sa cunosc destul de bine aceasta rasa, nu pot sa nu raman stupefiat atunci cand mergand pe strada lumea ma intreaba daca este Mioritic.
    Nu pot sa inteleg cum unii desi cumpara un Carpatin „cu acte” nu se intereseaza de cum ar trebui sa arate acest caine. Un exemplu: In cabinetul unui medic veterinar ma intalnesc cu un alt proprietar de caine (mare, molossoid, cu botu gros etc). Binevoitor il intreb daca e de rasa, imi zice ca da, il intreb ce rasa, si imi spune ca e ciobanesc romanesc carpatin.
    In ultimii doi ani, de cand a inceput sa ma intereseze in mod direct aceasta rasa, nu cred ca am vazut mai mult de 2, maxim 3 articole/emisiuni in mass-media.
    Noi, romanii, nu stim ce avem in propria curte. Nu suntem in stare sa ne popularizam rasele noastre de caini, sa culturalizam populatia cu privire la aceste rase.

    Cam atat. Inca o data Felicitari! Esti unul din putinii care au scris un articol/blog despre aceasta rasa minunata si despre acesti caini care merita tot respectul nostru.

    Alex Szasz

  7. Valentin
    15 August, 2008 la 2:28 pm

    Mersi. Ezana e una dintre cele mai frumoase femele. O ştiu de la Dan şi din poze. O să mai scriu despre carpatinii care m-au impresionat. Am nişte idei.

  8. 20 Septembrie, 2008 la 11:05 am

    Buna,

    Am pus acest articol ca si citat pe forumul http://carpatini.9.forumer.com/index.php?showtopic=28
    Sper ca nu te superi.

    Alex Szasz

  9. 20 Septembrie, 2008 la 11:08 am

    Foarte fain articolul,ma bucur sa vad oameni care incearca sa ajute la promovarea acestei rase,sper si eu sa citesc cat mai multe in continuare,poate ajungi la Brasov la Campionat pe 12 octombrie si faci un rezumat,ai avea ce vedea🙂 salutare si numai bine

  10. Valentin
    21 Septembrie, 2008 la 9:44 am

    Mulţumesc pentru aprecieri, domnilor. Nu ajung la Brasov, Dane, din păcate. Şi despre rasă mai trebuie scris. motive sunt destule. Alex, nu m-am supărat, stai liniştit, doar suntem în aceeaşi tabără, nu? Cele bune!

  11. 21 Septembrie, 2008 la 9:54 pm

    am adaugat un link catre blogul tau pe site-ul meu,la sectiunea linkuri,succes in continuare si multumiri pentru promovarea acestor caini

  12. Valentin
    22 Septembrie, 2008 la 8:52 am

    Mulţumesc. Numai că nu am scris eu prea mult despre rasa asta, însă urmează. Poate voi avea şi mai mult timp.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

