Prima pagină > SPORT > GIGGS VS ANELKA

GIGGS VS ANELKA


Sau talentul dublat de muncă versus talentul acompaniat de infatuare, micism, smecherie şi atât. Giggs, un fenomen, Anelka, o eternă speranţă. Când l-am văzut pe Anelka mergând atât de mândru spre minge, atât de cuprins de propria-i măreţie, mi-am dat şi eu seama că va rata. M-am temut şi pentru Giggs, dar mult mai multele ploi suferite, mult mai multele faulturi ce s-au făcut asupra lui, mult mai puţinele „şmecherii” pe care le ştie şi infinita sa seriozitate au făcut ca el să înscrie. De ce nu avem oare şi noi un Giggs? Ce fenomen acest galez talentat, dar fără cine ştie ce fizic, jucător de un singur picior, cu un dribling stupefiant, dar fără sclipirile lui Cristiano Ronaldo, care are însă un şut foarte bun, centrări parcă teleghidate şi un inteligent joc de cap. La vreo 35 de ani. Rămas printre ultimii din vechile gărzi. De-o viaţă la Manchester. El joacă pe ploaie şi nu cade decât dacă este secerat cu fulgi cu tot, adică la faulturi extrem de grosolane. Comparaţi-l o secundă cu forbaliştii noştri, mă rog, cu majoritatea lor. De ce trebuie să ne tăvălim pe jos la cea mai mică atingere, de ce simulăm faulturi incredibile (vezi cazul lui Bratu în ultimul meci Dinamo-Steaua), de ce nu punem cu adevărat osul la bătaie? De ce nu avem „balls”? De ce nu-s toţi cu mentalităţi de „berete verzi”? Poate că avem antrenori slabi la juniori. Nici nu se poate altfel la pleiada de fotbalişti incompleţi care apar la noi. Ba de un picior, fără joc de cap şi fără fizic şi forţă, ba fără alte calităţi decât anumite şmecherii ieftine repetate obsedant. Jucători care ştiu ce să facă doar la ritm lent, la un „na-ţi-o ţie, dă-mi-o mie” steril, fără verticalizări, fără accelerări, fără sclipiri de geniu. Nu vreau să dau exemple, gândiţi-vă puţin şi dacă puteţi găsi un jucător complet în România e mare lucru. Avem câteva vârfuri, caracterizate însă de o anume inconstanţă. Repet, cred că la juniori nu se lucrează bine. Sunt în afara fenomenului, n-am fost fotbalist şi nici nu am pretenţia de a fi un mare cunoscător. Însă de jos începe totul. Dacă de la juniori creşti un copil care va ajunge cât Dică sau Neaga (adică neglijabili din punct de vedere fizic), fără să-i spui că există cuvintele „detentă”, gol cu capul, plonjoane”, nu ai ce aştepta. Ca să nu mai vorbim de şuturi cu ambele picioare…

Cunosc un tânăr are are şanse să devină fotbalist. Nu-i spun deocamdată numele. Îi dau toate sfaturile de care are nevoie, chestii de antrenament fizic, câteva lucruri la care am impresia că mă pricep. M-am întrebat şi eu ce m-a apucat să insist cu el. N-am găsit răspunsul până aseară. Însă mi-am dat seama uitându-mă la meci. Are privirea lui Ryan, asta e. E SERIOS. Ascultă, întreabă, nu e obraznic, învaţă. Ştie că trebuie să progreseze. Ştie că asta e şansa lui în viaţă, ştie că trebuie să lupte pentru ea şi a înţeles de mic unele lucruri. Printre ele faptul că talentul nu e totul şi că trebuie dublat de muncă şi atitudine. Nu l-am văzut niciodată jucând, dar ceva mă face să cred că va veni o zi în care îl voi vedea. La televizor.

Categorii:SPORT
  1. Valentin
    25 Mai, 2008 la 1:57 am

    PS: Până la urmă am aflat că Grant l-a pus pe Anelka să bată 11 metri. Deci el n-a vrut. Nu era nici încălzit şi poate că am fost prea dur în aprecierile mele la adresa lui. Oricum mă bucur că va juca la Campionatul European în locul lui Trezeguet. Ăla e de 100 de ori mai bun, e un golgeter negru care a crescut în Ţara Tangoului, deci tot ce poate fi mai rău pentru Contra şi Chivu. Ce bine, deci, că joacă Nicolas… Care nu prea mai joacă nimic. Ocazie cu care îl iertăm că a ratat un penalty. Dacă ne promite că va mai rata.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

