Prima pagină > GERIATRIE > GERIATRIE? NU, BUENA VISTA SOCIAL CLUB…

GERIATRIE? NU, BUENA VISTA SOCIAL CLUB…


Am văzut nu demult un film fantastic, despre muzicienii de la Buena Vista Social Club, in regia lui Wim Wenders. Trebuia să plec undeva, dar nu m-am putut mişca din faţa televizorului. Despre ce-i vorba? Ry Cooder, unul dintre cei mai buni chitarişti ai tuturor timpurilor a avut ideea de a-i căuta pe cei care au mai rămas din orchestra celebrului club închis în 1940. I-a mai găsit pe Francisco Repilado, alis Compay Segundo (favoritul meu per sempre), Ibrahim Ferrer, Ruben Gonzalez. Eliades Ochoa, Omara Portuondo. Ce a ieşit a fost formidabil. Muzică tradiţională cubaneză, ritmuri pe care nu le poţi uita nici în şapte vieţi.

Ce vreau să subliniez e faptul că cine nu are bătrâni să-şi cumpere. Oamenii aceia aveau în 98, când s-au înregistrat albumele în jur la 85-95 de ani, deci ar fi fost clienţii clinicilor de geriatrie… În schimb ei au adus o imensă bucurie în sufletele oamenilor. Compay spunea: „Am 6 copii, am 93 de ani. Mă străduiesc să-l fac pe al şaptelea”. Sau, rugat de un poliţist la New York să nu mai fumeze pe stradă, i-a răspuns: „O să mă opresc din fumat când veţi înceta voi să aruncaţi bombe asupra altora”. Un optimism, o bucurie a vieţii absolut fenomenală… Erau săraci, dar fericiţi şi cel mai important lucru, puteau să dea şi altora fericire, la vârsta de care am vorbit mai sus, asta pentru că arta nu are vârstă. Basta, vă las plăcerea de a-i descoperi pe Google. Eu îmi scot pălăria, mă înclin şi spun: „Gracias, Compay”.

http://www.youtube.com/watch?v=6JEdf7XsV5g

Categorii:GERIATRIE
  1. Csabi
    6 Septembrie, 2010 la 8:53 am

    Buena Vista Social Club reprezintă ansamblul de trăsături fundamentale, necesare şi generale ale soundului tradiţional Cubanez. Din punct de vedere al performanţei muzicale, acest proiect a câştigat în 1998 la a 40-a ediţie a Premiilor Grammy trofeul pentru Best Tropical Latin Album, acesta fiind apogeul încununării muzicii lor. De la înfiinţare şi până în ziua de azi, operele lor pulsează în aroma stilului de viaţă latin, inconfundabil şi parfumat.

  2. Valentin
    6 Septembrie, 2010 la 2:25 pm

    Na, hat, asta nu ştiam. Au Best Tropical Latin Album? Jos pălăria again.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

