COPIATUL


Văd că pe lumea asta mi-a fost hărăzit destinul de profesor şi nu ştiu exact alţii cum sunt, dar în meseria mea nu există lucru să mă deranjeze mai mult decât copiatul la examene, indiferent ce formă ar îmbrăca acest fenomen. Cred că mai ales într-un domeniu care pregăteşte profesionişti pentru sănătate n-ar trebui să existe aşa ceva, pentru că dacă studentul de azi copiază azi la transferuri şi să zicem că lipseşte şi de la lecţia practică, ajunge să dea poimâine cu pacientul de pământ, de aici decurgând o serie de consecinţe nefaste pentru cariera lui. Inimaginabil de nefaste. Nu îmi fac iluzii că s-ar copia numai la noi, e din păcate un fenomen generalizat, care probabil nu poate fi decât parţial stopat. Sau poate mă înşel… Se copiază şi în alte ţări, cel puţin aşa spun studenţii ERASMUS.

Dragi studenţi, ce se întâmplă de fapt atunci când copiaţi?

1. Vă furaţi căciula singuri, vă bateţi joc de anii de şcoală, de taxele plătite, de părinţii care vă susţin şi de investiţia de timp, pentru că nu rămâneţi cu nimic de la materia la care aţi furat. Nu învăţaţi, ştiţi că se poate mai uşor, unii vă spuneţi mereu că n-aţi copia dacă nu ar fi aşa de uşor s-o faceţi, dacă nu ar copia şi alţii, dacă nu v-ar lăsa şi aşa mai departe. Sunt 1217 motive… Pe voi vă fentaţi, vă autodriblaţi.

2. Uitaţi că profesorul care vă lasă să copiaţi este de fapt cel mai mare duşman al vostru. Oare? Chiar aşa să fie? Absolut. Cândva, demult, destinul a pus faţă în faţă doi absolvenţi de la specializări uşor diferite la un concurs pe acelaşi post. Celui de la noi, o distinsă şi respectată persoană din comisie, care îi predase cândva materia respectivă i-a spus: „N, ce cauţi tu aici? Ai uitat că voi aţi copiat la examenul de X-terapie?” El nu a avut pe loc replica, să-i fi spus: „Tocmai dumneavoastă vorbiţi? Oare cine ne-a lăsat să copiem?” De ce lasă cineva să copiezi? Simplu, pentru că nu-i pasă de scânteia din tine (şi asta din 1000 de motive), pentru că nu are treabă cu mentoratul, pentru că probabil nu e conştient că am intrat în meritocraţie, poate că nu vrea să-l depăşeşti, să ajungi mai bun decât el şi probabil pentru că nu se implică, face doar o parte din ceea ce i se cere la curs sau LP, posibil dintr-o lipsă crasă de vocaţie. Oricum, fără măcar să ştie, e cel mai mare duşman al carierei voastre. Gândiţi logic…

3. Copiatul de azi îţi fură viitorul. Nu vă imaginaţi că o să puneţi mâna pe carte când veţi ajunge în pâine, că o să învăţaţi atunci, cândva, peste timp. Asta n-o să se întâmple, viaţa se schimbă, apar alte priorităţi, timpul capătă o altă diviziune, îmbătrâniţi, vă dispare cheful, poate vă plafonaţi… ” Osho a zis-o bine: „Viaţa este aici şi acum„. No te vayas por las calles del despues, porque desembocan en la plaza del nunca… Dacă nu înveţi când eşti student, nu mai înveţi niciodată, asta e foarte clar. Unii zic, „n-o să lucrez eu niciodată, mai bine copiez şi mă distrez”. Nu-i aşa, părinţii pot avea alte planuri pentru voi. Oricum, nu zice nimeni să nu vă şi distraţi… Dar ştiţi cum e cu vulturul şi cioara.

4. Kinetoterapia e pe ligi. Ştiaţi? Liga Campionilor, Premier League, Primera, Segunda, liga a III-a, judeţeană, interstradală şi aşa mai departe. Unde vreţi voi să ajungeţi de fapt? La bani. Sau şi la bani. Nu ca să-i strângeţi, noi ăştia care am bătut şi mingea în facultate nu suntem rude cu poţocii care îşi spun azi bancheri. Ci ca să trăiţi mai bine. Din păcate economicul primează. Facem acţiuni de voluntariat, ajutăm oamenii, dar dacă în ziua de salariu nu iese nimic şi nu putem plăti ratele sau facturile e bai… Am din fericire o veste proastă pentru cei care copiază, una pe care nici n-o bănuiesc acum, pentru că nu au imaginea de ansamblu, nu privesc în viitor. VOI N-O SĂ JUCAŢI NICIODATĂ ÎN LIGA CAMPIONILOR. N-o să ajungeţi niciodată la bani cu kinetoterapia (dar puteţi, evident, ajunge altfel), pentru că aţi copiat, aţi avut atitudinea nepotrivită, v-aţi bătut cum am mai zis, joc, de voi, de pregătire, de tot. Viaţa, sau „Dumnezeu, dacă există”, cum spunea Agnese Gonxhe Bojaxhiu (tanti asta era fenomenală, s-a îndoit de multe ori în credinţă, dar nu s-a oprit niciodată din fapte bune) vă plăteşte. Vă vor respinge la interviuri, pentru că lipsa de pregătire de vede de la şase verste, adică o văd cei care se pricep, copoii. Din fericire ăştia sunt cei care iau interviuri. Dacă sistemul pilelor va funcţiona, tot o s-o daţi în bară, pentru că nu aveţi bază, iar pacienţii care au lucrat cândva cu kinetoterapeuţi de marcă vă vor simţi imediat şi ghici când vă vor taxa? Tot imediat. Ce înseamnă asta? Retrogradare. Vă veţi bate mereu la retrogradare. Copiatul nu este decât o amânare a eşecului, eşecul de azi, picatul unui examen, care de fapt ar putea fi o binecuvântare, obligându-te să te pui serios pe carte pentru restanţă este reprogramat mâine, cu pacienţii, în sală, pe onoare, reputaţie, profesionalism. Şi, Vâj-Haţ, cât ai zice „neamţ”, treci în judeţeană. Copiatul te împiedică să „aim high”, te obişnuieşte cu aşteptări reduse de la tine ca om, cu credinţa total eronată că „merge şi aşa”, sau „hai, să scap odată”, copiatul te împiedică de fapt să te dezvolţi şi îţi limitează vocabularul per total, nu numai pe cel profesional.

Avem soluţii? Da. Motivarea, planificarea, gânditul la ce urmează, la o piaţă a muncii în care îţi găseşti din ce în ce mai greu un post (asta dacă eşti slăbuţ, deoarece Domnul scoate întotdeauna câte o ocazie în faţa celor care s-au zbătut, au vrut, au muncit şi nu au trişat). Cum ajungem să ne găsim motivaţia? Nu e deloc simplu, dar din moment ce studiaţi kinetoterapie înseamnă că ceva vocaţie tot aveţi, lipseşte doar să aflaţi de ce să vreţi să progresaţi. Ştiţi deja că „cine nu progresează, nu stă pe loc, ci o ia în jos”. Există o mulţime de cărţi motivaţionale, care vă ajută să vă dezvoltaţi din toate punctele de vedere, am recomandat câteva pe blog, sigur că nu pe toate, dar ideea e să puneţi mâna pe carte şi să citiţi. „Savoir-faire”.

Sau hai să înfăţişăm problema puţin diferit. Ce veţi face când veţi termina facultatea? Mereu aud vina aruncată departe, spre altă zări, spre năluci, departe-n ceaţă „noi n-am făcut nimic rău, facultatea pregăteşte şomeri, nu noi suntem vinovaţi că nu învăţăm, (a se traduce: nu ne interesează, suntem cu nasul pe sus, mereu la primire, niciodată la serviciu, preferăm să ne distrăm, hai să bem şi să jucăm)) sistemul ticăloşit e de vină, şamd”. Dar dacă facultatea noastră pregăteşte şomeri, atunci cine pregăteşte oameni care sar direct la salarii galactice? Vă spun eu, nimeni. Pentru că nimeni nu vă poate garanta rezultate. În niciun domeniu. Voi trebuie să munciţi pentru ele. Nu e sistemul de vină, sau poate că el are o vină secundară, derivată, nu neapărat mult mai puţin importantă. Ce face facultatea pentru voi? Ce face România pentru voi? Poftim? Ce glumă proastă în epoca globalizării…Ce faceţi de fapt, voi, pentru voi? Când aţi făcut ultimul tuning (a se citi acumulare de cunoştinţe, nu de biceps, triceps, coapse, gambe, rochii, fuste sau tricouri)  în ceea ce priveşte propria persoană? Când aţi învăţat ultima dată singuri o limbă străină? Când v-aţi perfecţionat într-un domeniu gândindu-vă la ziua de mâine? Când v-aţi pus singuri în paşaport viza de ieşire din BANALIAN? Sau din PLICTISITORISTAN sau AIURISTAN ori STATELE UNITE ALE LUI DOLCE FAR NIENTE? Pentru că, aşa cum a spus fenomenalul Ion Creangă în Povestea  Beep-ului: „Beep-uri sameni? Beep-uri să răsară!”. Povestea aceea este cu mare tâlc, compadres…

Mesajul meu, de fapt, e ceva mai simplu.

NU MAI COPIAŢI!

Categorii:KINETOTERAPIE
  1. 6 Ianuarie, 2011 la 6:41 pm

    100% dreptate!
    In facultatea noastra, pe vremea mea nu prea se putea copia, dar ce-i drept am copiat si eu la biochimie, care la vremea respectiva mi se parea o absurditate aparent fara legatura cu viitoarea mea meserie, dupa ceva timp cand am facut farmaco si algezilogie mi-am dat seama ca „sunt in plop si plopul in aer”, deci trageti singuri concluziile…
    In schimb pot sa le mulumesc prof. de gimnastica medicala (Craciun Marin) ca am avut restante pe ambele semestre, si prof. de pediatrie in kineto, ca acum stapanesc GM pe adult cat si pe copil, si pot face evaluarea pacientului cat mai corecta.
    Si nu uitati „ca nu puteti sa va aduceti aminte CEVA, daca acel CEVA nu l-ati invtat vreodata” si cei care copie vor avea mult de patimit in jungla economica.
    Succes!

  2. Valentin
    6 Ianuarie, 2011 la 11:04 pm

    Mă bucur că eşti de acord cu mine. Sper să mai vedem şi alte păreri şi să comenteze şi studenţii, la urma-urmei ei reprezintă viitorul şi lor li se adresează în mare parte acest blog. Curaj, estudiantes!

  3. Csabi
    7 Ianuarie, 2011 la 11:10 pm

    Pentru viitorii kinetoterapueţi din Liga Campionilor
    http://www.theagapecenter.com/Hospitals/Rehabilitation.htm

  4. Csabi
  5. Valentin
    11 Ianuarie, 2011 la 5:42 pm

    Ce se întâmplă, doamnelor şi domnilor? Nu mai comentează nimeni acest articol? Să înţeleg că toată lumea e de acord cu copiatul???

  6. 13 Ianuarie, 2011 la 12:37 am

    Invatzamintul e de asa natura incit te stimuleaza sa copiezi,sa gasesti cai mai usoare de a rezolva o problema stresanta. Sa ma explic. De mic esti pus sa reproduci texte. La scoala trebuie sa reciti poeziile fara sa te intrebe cineva daca iti plac sau nu, nimeni nu iti stimuleaza gindirea, toti iti cultiva spiritul de memorare inutila. Ajungi in clasele mai mari cind incep problemele de logica si normal ca te trezesti in preziua/ziua tezei sau a lucrarii de control din timp anuntzata in care realizezi ca nu stii despre ce vei scrie la acest „examen” si apelezi la solutia salvatoare. Aungi in clasa terminala si te simti presat de situatia de a alege ce vei face mai departe: servici sau facultate? (simplificind putin viata)
    La facultate ai materii care nu au nici in clin nici in mineca, cu ceea ce presupune ca vei devenii ulterior. Ca student esti preocupat de note si nu de ce invetzi. Pentru ca de mic esti preocupat de imaginea pe care o altii despre tine si nu despre ceea ce ar trebui sa simti, sa intelegi si sa descoperi pentru ce esti mai bine pregatit.
    Ai ca materii domenii care sint trecute in organigrama doar ca sa se justifice existenta unor profesori, sa aibe ore. Nu folosesc la nimic, dar trebuiesc facute si nu numai ca trebuiesc trecute la examene dar sint si predate pe un sistem atit de intortocheat incit ai 2 solutii: copiezi sau reproduci ca mp3-ul(papagalul, banda de magnetofon, reportofonul etc.)
    Ca profesor te simti sau nu te simti lezat. Intrii intr-un sistem in care vrei nu vrei te inghite. Devii semidoct si faci misto de studentii care nu inteleg ce au de facut, dar nu poti sa spui ca e doar vina unuia, nu poti blama studentul de esceul sistemului de invatzamin la fel cum studentul nu se poate lua de invatzamintul pe care il considera -cindva- apogeul vietii. Sa fie student.
    Ma indoiesc ca dumneavoastra nu ati fi copiat vroedata, nu se pune liceul si scoala generala. Ma indoiesc ca la fel cum ii blamati pe studentii dumneavoastra la momentul studentiei dumneavoastra ati fost „usa de biserica”. Si usa de biserica are fisuri, carii si ii mai scirtziie balamalele.
    Dar va inteleg pozitia. Sunteti de alta parte a baricadei. Si considerati ca a stigmatiza copiatul e de datoria dumnevoastra sa aratati cu degetul spre cei infierati in articoulul de fatza.
    Comentariul meu ar fi inutil daca nu as venii si cu o sugestie: faceti in asa fel incit maculatura ce e destinata reproducerii imaculate sa nu mai fie piatra de hotar. Faceti cursurile/seminariile/clasele de curs sau ce o mai fi ceea ce predati, deci faceti ca la ora dumneavoastra sa fie gindire, sa fie stimulat studentul sa gindeasca, sa fie atras de partea practica, parte care pina la urma va fi ceea ce va face dupa ce isi gaseste loc de munca (presupunind ca ramine in domeniu). Faceti ca studentul sa vina la acea ora cu drag, cu sete de a fi parte din acea ora si nu de a-si face datoria de a fi in sala respectiva.
    Nu stiu ce predati, din cite va stiu ati fost student la Kineto, acum intru pentru prima data pe blogul asta si abia dupa ce termin de scris parerea mea o sa frunzaresc blogul mai in amanuntit.
    Sper sa nu ma intelegeti gresit, nu critic, doar prezint un alt punct de vedere.

  7. Valentin
    13 Ianuarie, 2011 la 11:11 am

    Mersi de comentariu. „Uşă de biserică”… Nu te inţeleg greşit, stai liniştit. Ai dreptate în multe privinţe. Nu am înfierat pe nimeni, ci doar fenomenul. Probabil că la materiile mele copiază cei mai puţini studenţi, din păcate de frică…
    Vrei să ştii dacă am copiat? Uneori în primul an de fracultate cand era prea de tot atmosfera (a se înţelege prea liberă) şi la materiile pe care le consideram plictisitoare. Am lăsat odata un coleg mai slab pregătit la ora aceea să copieze după mine, a făcut „copy-paste” cu pixul şi doctorul care a corectat a înţeles că eu am copiat după el… Mi-a ţinut şi o mini-predică pe temă. N-am considerat necesar să repet experienţa. Mi-a ajuns, oricum nu am crezut niciodată decât în ceea ce se poate obţine prin muncă. Datoria mea e să fac instrucţie şi educaţie, mentorat, iar lăsarea studenţilor să copieze nu apare la fişa postului. Vreau ca oamenii să înveţe carte, nu să se perfecţioneze la furat. Vreau doar să le transmit unele secrete ale acestei fumoase meserii. Atât. Şi, încă ceva, sper că la orele mele studenţii vin de plăcere şi din dorinţa de a învăţa ceva, nu din datorie. Te mai aşteptăm.

  8. Un alt student
    13 Ianuarie, 2011 la 11:38 am

    Interesante comentarii pana acum, sa fii cinstit si corect e ceva anormal la noi. Am inteles ca dumneavoastra sunteti profesor la o facultate? E ciudat sa inrebati studentii despre copiat. In mod firesc e ceva natural pentru ei. „Pentru ca asa e sistemul la noi, las’ ca merge asa”. daca am fi rautaciosi 70% dintre studenti nu ar avea ce cauta la faculate, din fericire se cam demodeaza tendinta de „a merge la facultate”.Si eu sunt student, sunt de acord cu camaradul meu de mai sus, sunt materii care nu-ti folosesc la nimic, profesori tinuti din banii nostri in mod inutil, dar nu-s de acord cu rezolvarea unui examen de acest fel: copiez sau mp3, nu esti capabil sa inveti de 5, hai sa fim seriosi ca nu s-a inventat apa calda in ultimii 20 de ani, adica ce-i atat de greu?
    „Nimeni nu e usa de biserica”, frate cu asta ai zis tot, daca tu asa procedezi nu generaliza ca nu-i frumos.
    Si inca ceva, profesorii care-si bat joc de studenti…cum adica, esti atat de slab incat iti permiti asta? Pe banii tai te lasi umilit? Parintii care te tin cu greu la scoala sunt sfidati de profesorii care iti predau tie pentru ca tu nu esti in stare sa iei atitudine? Asta deja chiar e slabiciunea studentului, daca nu reusesti sa-ti aperi drepturile, iti meriti soarta.

  9. 13 Ianuarie, 2011 la 8:03 pm

    Pentru Alt student: a face misto nu e tot una cu a iti bate joc! Te rog fii atent cind spui ceva, mai ales cind citezi ceva ce se presupune ca cineva a zis la un moment dat. Nu de alta, dar citind doar ce ai scris tu reiese ca eu am spus ca profesorii isi bat joc. Atitudine la studenti e cam cit timp nu te simti amenintat de rereu. Atitudinea nu prea exista, ce vorbesti de lupta!?
    E destul de trist ca a fi capabil e nivelul notei 5. A fi capabil e sa intelegi ce faci la scoala asta care de fapt pregateste orice numai specialisti nu. Pentru ca adevarata calificare e dupa ce iti gasesti un loc de munca, abia atunci realizezi ca ceea ce ai facut la scoala e apa de ploaie.
    referitor la usa de biserica: iar denaturezi ceea ce am zis. reciteste ce am scris, se referea strict la cel cu care se presupune ca eram in dialog. Nu generalizam.
    Ma indoiesc ca stii ce inseamna sa iti aperi drepturile, ma indoiesc pentru simplu fapt ca nu cred ca stii ce drepturi ai. Dar asta e poveste lunga, in care nu ma las atras.

    Pentru Valentin: cred ca e prea tirziu sa invetzi pe cineva carte in facultate. De ce? Pentru ca in facultate se presupune ca deja ai ajuns cunoscind carte. Cred ca facultatea iti confera, sau ar trebui sa iti confere, un plus de cunostinte la care cei stopati la terminarea liceului nu au acces, facultatea ar presupune specializarea si imbogatirea aptitudinilor pe care se presupune ca le ai.
    Cred, nu pot afirma cu certitudine, deci cred ca pe vremea cind dumneavoastra erati liceean nu aveati nici cea mai mica idee despre Kineto, am vazut ca ati terminat liceul industrial din Dr. Petru Groza (nu Stei). Cumulat cu faptul ca ati absolvit liceul inainte de nebuloasa din ’89 ma face sa cred ca indreptarea spre Kinetoterapie nu va era in plan. NU inseamna ca ceea ce faceti acum nu o faceti cu pasiune si mai mult, ceea ce faceti acum e facut documentat. Am insirat toatea astea pentru a putea sa imi exprim mai departe dezaprobarea fatza de sistemul de invatzamint.
    Putini sint cei care stiu sigur ce vor sa faca in viata. Si mai putini sint cei care reusesc sa faca exact ce si-au dorit. Facultatea a devenit fabrica de diplome din simplul motiv ca nu se face nimic practic. Nimic din ce se face in facultate nu are aplicare directa in „viata de apoi”, dupa ce te-ai incadrat in locul muncii. Imi aduc aminte de matematica din anul 1 de facultate, nimeni nu prea intelegea nimic, toti scriam de ne rupeam mina si incercam sa prindem tot ce e pe tabla ca sa nu fie sters pentru a face loc celor ce urmau sa vina. Si ne-am decis sa il intrebam pe profesor: credeti ca toate astea o sa ne ajute in functia de economist? Raspunsul a fost: eu imi predau materia, daca nu va place nu-mi veniti la clasa.
    Am fost tratati cu raceala si priviti de sus. Da, eram anul 1, venisem cu vise de „specialisti viitori” si realizam ca de fapt nu se intimpla asta, invatzam materii inutile: Tehnlogia materialelor (ca viitor ec trebuia sa stim ce inseamna un proces ca sa nu fim luati in deridere de un maistru sau fermier), Istoria economica, Analiza matematica, Informatica la nivel de programare (basic cind totul era istorie, PAscal cind nici cei de la calculatoare nu mai stiau ce e ala), Politica Monetara, cu fraze interminabile si alambicate care iti spuneau acelasi lucru cu alte cuvinte. Contabilitatea era reluata de la zero, in FACULTATE!!!! unde se presupune ca devii specialist. Si nu asta ar fi problema, ca e reluata de la zero, problema era ca era fusherita.
    NU au, toate cele insirate mai sus, treaba cu Kineto, dar explica intr-o anume masura de ce se ajunge la copiat. De ce „ma las umilit pe banii mei”. Pentru ca nu intelegeam nimic, nu aveam pe cine sa intreb sa ma lumineze si mai ales … nu ii vedeam rostul.

    In ce am scris in primul comentariu am incercat sa dau o viziune diferita de cea a omului de la catedra. Ma revolta sistemul de invatamint axat pe reproducere si ridicat la un nivel de inutilitate inexplicabila. Oare de ce, macar in facultate, nu sint oameni care sa vada ca ceea ce se preda e depasit din toate punctele de vedere? Nu sint fonduri, inteleg asta, dar se poate suplini cu pasiune.
    In zilele de azi e autofinantare probabil, in vremea mea era subventionat de stat si selectia era mai puternica.

  10. Valentin
    14 Ianuarie, 2011 la 12:03 pm

    Eu nu cred că e niciodată prea târziu să înveţi ceva. Sunt optimist… Văd că ştii bine cum se puneau problemele în anii 90. Ai dreptate, nu mă orientasem spre kineto, dar mi-a plăcut mai mult decât EFS. Am picat un examen de admitere la EFS cândva. În anul următor a apărut specializarea Kinetoterapie, am întrebat ce înseamnă şi m-a hotărât repede. Ce bine… Imi pare rău că la tine a fost asa in facultate. Eu incerc să fiu modern, să-mi duc studenţii la practică, la voluntariat să-i fac să le placă meseria, să le dau articole interesante de tradus, să-i fac să gândească singuri. De asta am făcut şi blogul. Părerile tale sunt foarte interesante, însă cred că ale omului de la catedră ar trebui să fie similare cu ale mele. Oricum, eu nu voi lăsa niciodată oamenii să copieze sau să vorbească între ei la examen. Mi se pare prea mult. Cât despre sistem… sunt de acord cu tine. Din păcate.

  11. Cosmin
    14 Ianuarie, 2011 la 12:36 pm

    Eu nu am criticat ce ati scris despre copiat. Nu sint „pentru copiat” dar nici impotriva nu ma pot declara. Am incercat sa dau o explicatie la de ce se copiaza, daca se poate explica vreodata acest fenomen.
    Daca ceea ce spuneti, referitor la metodele dumneavoastra de predare, sint adevarate nu pit decit sa va felicit si sa sper ca si altii din jurul dumneavoastra ar prelua aceste metode.
    Trebuie admis ca anumite facultati au mai multa nevoie de practica decit altele, dar indiferent unde merita adusa studentimea la implicarea activa si nu exersarea capacitatii de memorare/redare.
    Artele plastice, Medicina si Kinetoterapia sint domenii care au nevoie sa fie dublate de practica, de aplicare a ceea ce invetzi pe exemplu concret.
    Stiti cum se spune: speranta moare ultima!

  12. Valentin
    14 Ianuarie, 2011 la 3:43 pm

    Asa-i.

  13. prof Caciulan
    15 Ianuarie, 2011 la 10:00 am

    Foarte interesant subiectul propus de Valentin! Inedit, incitant si dificil de abordat!De ce? Pentru ca putem deveni „lupi moralisti” si multora nu le place lucrul acesta…..Poate ca, pana la urma, nu sunt decat ganduri adunate, puncte de vedere la care fiecare avem dreptul, mai ales ca invitatia a fost lansata de insusi initiatorul acestui subiect.
    As merge putin mai departe si as asocia copiatul cu „chiulitul”, pentru ca se aseamana in multe privinte, pentru ca una o atrage pe cealalta si se completeaza „reciproc avantajos”.
    Mi-a venit ideea de la felul in care francezii spun „faire l’ecole buissonniere” (a chiuli)-a face scoala prin tufisuri. Cred ca numai aceasta frumosa limba poate exprima atat de plastic si elegant verbul a chiuli.Dar, dincolo de toate, are atata profunzime si trage atatea semnale de alarma, incat iti spune „verde in fata” ca „din tufisuri” nu prea ai sansa sa inveti mare lucru, sa ajungi cineva si sa te poti remarca vreodata…..Sau mai poti avea si o alta varianta: poti fi prezent fizic la ore, dar, de fapt, tu esti prezent ” prin tufisuri”.
    Foarte multi studenti lucreaza si prezenta la ore este mai mult „neprezenta”, iar tu esti obligat sa-l treci, pentru ca asa ti-o cere sistemul. Atunci, stai si te intrebi daca merita sa te ostenseti in a transmite o profesiune atat de speciala unor viitori profesionisti atat de „nespeciali”.Apoi, vine vremea examenelor si tu, studentul, incerci sa „prinzi din zbor ce nu ai putut prinde constiintios prin munca, studiu si cu pasiune”, cu o copiuta si o nota de 5!! Asa incep compromisurile si incercarile de a trece, cum spune romanul, „ca gasca prin apa”.
    Pentru ca , poate, ai ajuns la facultatea pe care nu o vrei de fapt si ea nu te vrea pe tine, pentru ca nu se muleaza pe personalitatea ta si faci asta pentru ca ai auzit ca poti castiga bine si ca trebuie sa fii in randul lumii (sa ai o facultate, chiar 2-asa este la moda. Dar, cine sunt vinovatii? In aceasta ecuatie, vinovatii sunt mai multi: societatea romaneasca, sistemul de invatamant, cei care se fac ca nu vad ceea ce ar trbui sa vada si cei care nu vad pentru ca nu ii intereseaza.
    Astfel, bietul copiator, nefericitul, va crede ca totul va putea fi inselat in acest fel. Asa incepe drama vietii lui, cu inselarea propriei persoane si ajunge la „fantana” si uite asa se sparge ulciorul si de aici incep neajunsurile in viata si de ce nu in profesie.
    Ce inseamna aceasta ptr un kinetoterapeut. In primul rand, sa nu isi gaseasca locul cald pe care il cauta, deoarece a inceput cu minciuna si nu va fi capabil sa faca fata profesiei. Deoarece pacientul poate fi mintit cu vorbele, dar nu si cu rezultatele. Astfe, el va cauta profesionistul adevarat, pentru a-si rezolva problemele de sanatate.
    Aceasta profesie isi cere indirect sa te profesionalizezi. Sigur, vei spune „nu este mare lucru sa fac aceasta!” Dar, te intreb pe ce baza, pe ce „temelie” vei aseza noile cunostinte. Deoarece ti se va preda intr-o limba pe care o cunosti dar, pe care nu o intelegi. Cred ca ai mai primit o bila neagra.
    Mai copiezi astazi si maine si iarasi ajungem la intelepciunea simpla, populara „a-si fura caciula”. Pentru ca rezultatele adevarate se obtin cu mobilizarea „la maxim a neuronului” care, lasat in letargie, nu va fi capabil nici sa se adpateze mediului, dar nici sa gaseasca solutii rapide, inteligente, pertinente….Si atunci, de unde nu este…..nici Dumnezeu nu cere. Ce sa mai astepte si sa ceara pacientul de la el, profesionistul?
    El, specialistul ar vrea, pentru ca este binevoitor, se staduieste……dar „neuronul nu si nu. Pentru ca nu a fost stimulat, nu a fost informat si ninici macar abordat”. Si vom continua cu inca un esec.
    A chiuli, a copia……cam aceasta este viata! Dar ce nu copiem noi, romanii! Cum sa ne imbracam, cum sa epatam, cum sa fim ca fitza x sau y, cum sa parvenim si cum sa ne prostim. Pentru ca este mai usor asa, intr-o societate care promoveaza nonvaloarea si prostia, aroganta si prostul gsut, lipsa de bun simt.
    Imi este mila de noi toti in ce mocirla coboram in fiecare zi. Si tot in fiecare zi ma intreb cand se vor sfarsi toate aceste mizerii.
    Spun toate acestea, nu pentru ca as fi o persoana depresiva, dimpotriva sunt puternica, tenace si chiar inteligenta (cum spun unii). De aceea, incerc, cu ochi critici, sa fiu realista si sa gasesc ceva in acest „petec de pamant”, care cred ca este binecuvantat, dar care are de platit, poate, prea multe datorii!!!!

  14. Valentin
    15 Ianuarie, 2011 la 8:48 pm

    Interesantă partea cu chiulitul, la genul ăsta de student nu mă gândisem… Aveţi dreptate. Dar cine oare poate să-l împiedice pe vreunul dintre noi să adauge la calităţile noastre de naţie unele nemţeşti, elveţiene sau franţuzeşti? Să vrea să se schimbe, să conştientizeze că într-o meritocraţie asta e una dintre cele mai bune şanse pe care le poate avea, să se gândească la viitor, să-l planifice. Chiar dacă ai planuri poţi să dai greş, dar dacă nu ai niciun plan, unde vei ajunge? Răspunsul e simplu: în divizia „C”… Mulţumesc pentru mesaj, mă bucur că o persoană de anvergura dumneavoastră este de acord cu mine.

  15. carKOTAS.kinetic
    19 Ianuarie, 2011 la 8:35 pm

    Vali,nu inteleg de ce m-ai cenzurat ?A fost doar o provocare .ATAT!

  16. Valentin
    22 Ianuarie, 2011 la 10:43 pm

    Nu te-am cenzurat degeaba, vreau doar sa intelegi că aici nu facem bani online si nici nu punem linkuri spre aşa ceva. Atât. Dacă ai ceva legat de tot ceea ce ne interesează pe noi, cei de aici, esti binevenit.

  17. carKOTAS.kinetic
    27 Ianuarie, 2011 la 11:47 am

    AM INTELES.CRED CA AI DREPTATE…….SUBIECTUL COPIATULUI E O CHESTIUNE SUBIECTIVA .DEPINDE DE CE PARTE A BARICADEI TE AFLI SI IN FUNCTIE DE ASTA FACI LOBBY SAU NU.TRAIM INTR-O LUME IMPERFECTA,INTR-UN SISTEM DE INVATAMANT DEZASTRUOS. COPIATUL ASA CUM IL PREZINTI TU SE APROPIE DE UTOPIE.LA CE-A AJUNS INVATAMANTUL IN DOMENIUL KINETO ITI VINE SA NU MAI SPUI NIMANUI CE FACULTATE AI TERMINAT.STIU ,SUNT SUBIECTIV,DAR SUNT GATA SA ACCEPT ORICE CRITICA ATATA TIMP CAT POATE STA IN PICIOARE.

  18. Valentin
    29 Ianuarie, 2011 la 12:22 am

    Subiectul copiatului o fi diferit în funcţie de partea baricadei, dar nu uita că cine face din asta un obicei este, din fericire, un ZERO BARAT, un om de nimic, frunză în vânt, cineva care de fapt nu controlează nimic, deşi lasă impresia asta. Cel puţin pentru mine şi pentru cei pe care-mi place să-i numesc prieteni. Ţi se pare dură afirmaţia asta? Aşa e adevărul, taie…

  19. 31 Ianuarie, 2011 la 10:47 pm

    Prea usor se pune eticheta unui om doar pentru ca a copiat!!! Ar fi necesara o cenzura in acest sens, nu poti cataloga un om prin simplul fapt ca acea persoana copiaza sau nu, chiar daca a copia devine un mod de viata pe timpul facultatii – ca sa ne raportam la aceasta perioada de timp.
    NU sint de acord cu Valentin, nu incerc sa iti schimb parerea ci doar incerc sa te constientizez ca viata nu e asa de simpla si toate aspectele ei nu pot fi catalogate strict. Pot fi generalizate ca o referire la o masa mare de subiecti pe care s-a facut o constatare dar ma indoiesc ca oricind un om e zero barat doar pentru ca e trisor.
    China a devenit o putere in ultimul timp si se stie foarte bine ca una din preocuparile principale ale acestei mari puteri e tocmai copiatul. Si o fac foarte bine. Calitatea e discutabila dar asta e alta poveste pentru ca tinta lor e sa fie ieftin, sa fie cit mai fidel redat cu originalul dar cu costuri cit mai mici.
    Stiu, e o diferita latura a copiatului. Dar problema ramine in picioare: Copiatul nu te face un Zero Barat.
    O solutie la copiatul studentilor poate ca ar fi atitudinea profesorilor: sa nu lase pe oricine sa termine o facultate! Sint multi care ajung in an terminal si obtin chiar si diploma certificatoare si care nu au absolut nimic in comun cu ceea ce s-au pregatit sa devina. Mai au o solutie salvatoare prin „recalificare la locul de munca”, prin ceea ce popular numim „furat meserie”.

  20. Valentin
    1 Februarie, 2011 la 10:40 am

    Copiatul nu te face un zero barat, Cosmine? Dar ce te face? Un 10 subliniat? Atenţie, mă refeream la cei care fac din copiat un obicei. Cine copiază nu ajunge nicăieri, nu învaţă, aceste două chestii se exclud reciproc, ori e una, ori e alta. De ce nu poţi cataloga un om după faptul că fură, minte, înşeală? Comparaţia cu China nu ţine. Eu formez oameni, asta mi-e meseria, îmi place să cred că o fac bine, mă pregătesc, citesc şi învăţ şi acum şi încă poate că nu ştiu cât aş vrea. Cum să accept atunci un superficial, un hoţ sau o hoaţă? Cum să vorbesc cu el de parcă ar fi ca mine? De ce să-l respect? De ce să nu-l concediez din viaţa mea sau din cercul meu de prieteni sau de oameni pentru care am respect? Shlomo a zis una tare: „Nu răspunde nebunului după nebunia lui, ca să nu fii ca el”. Însă pasajul următor ne eliberează: „Dar răspunde nebunului după nebunia lui ca să nu se creadă înţelept”. Ştii că nu degeaba conduc evreii tot ce mişcă pe lumea asta…
    Cei mai buni studenţi ai noştri, cei care au ajuns să lucreze în Liga Campionilor sau care sunt în calificări, cum îmi place mie să zic, nu au copiat, sau poate au făcut-o sporadic şi nu de plăcere. Ai dreptate şi cu atitudinea profesorilor. Însa cred că mai bine să se ştie că nu se poate copia, atunci şi cel mai slab se pregăteşte pentru un cinci meritat, nu oferit de milă, şi ăla ajunge să câştige ceva, până la urmă asta e tot, să ajungă fiecare să câştige ceva.
    Văd că nu scriu studenţii, nu comentează decât pe alte saituri, până la urmă e treaba lor, nu mă aşteptam la atâta pasivitate, dar nu contează azi. Va conta însă în timp… Sper că nu copiază toţi în ţara asta, iar dacă o fac, vai nouă!!!
    Copiatul te face, deci, un zero barat. În timp, pe nesimţite. O ştii pe aia cu „hai să mai dorm puţin, să mai aţipesc puţin şi sărăcia vine peste tine ca un hoţ şi lipsa ca un om înarmat”. Acelaşi Solomon a spus-o acum nu ştiu câte mii de ani, e valabilă şi azi.
    Eu am timpul de partea mea. Niciun copiator înverşunat nu a ajuns vreodată mare specialist, asta e demonstrat, am 15 ani la catedra şi mă interesez mereu de absolvenţi. Furatul meseriei? Nici vorbă. Cine se duce la furat fără sac? În ce bagă obiectele furate? Oamenii care nu au fundaţie la casă nu pot construi zidurile, nu pot pune geamurile, nu pot face nimic. Fură doar trucuri, modalităţi de păcălire, răspunsuri ocolitoare, scheme de aruncat praf în ochi, glume care cred ei că le anulează incompetenţa. Fură meserie unul care învaţă, care are pe ce construi, care are o bază, care pricepe, care se implică, unul care este învăţat să gândească singur, un om căruia i se insuflă putere, capacitate de studiu, capacitate de a lua decizii, încredere în propriile forţe.
    Calificarea la locul de muncă o fi o idee, nu spune nimeni că trebuie să rămâi doar cu cunoştinţele din facultate, dar baza trebuie să fie sfântă. Asta e părerea mea şi cred că funcţionează, cel puţin la kinetoterapie. Şi ca să închei probabil absolut neaşteptat acest comentariu, vreau să-l întreb pe fiziokinetoterapeutul Marius Sorin Pop, unul dintre cei mai înverşunaţi adversari ai noştri dacă a făcut din copiat un obicei în timpul facultăţii. Asta pentru că din ceea ce spune am tras concluzia că este profesionist (nu glumesc deloc, Marius, asta e concluzia mea, chiar dacă eşti în altă tabără).
    Viaţa n-o fi simplă, dar nişte chestii clare, nişte şabloane tot există, nişte drumuri bătute. Copiat egal Divizia „C” sau „Interstrăzi”. Nu-mi spune că nu eşti de acord cu mine, Cosmine…

  21. 3 Februarie, 2011 la 3:42 pm

    ce facem noi acum e vorbarie, tu ai un punct de vedere, eu sint mai inclinat spre a judeca omul dupa simt si nu dupa reguli.
    Sint oameni care nu au nici o aptitudine de a invatza dupa carti, mai ales dupa sistemul imbirligat prin care se preda in scoli. Sint oameni care sint ASI in cunostinte generaliste sau din domeniul in care profeseaza dar care nu sint capabil sa aplice ceea ce stiu la relitatea care conteaza. In general, nu vreau sa ofensez pe nimeni, profesorii din facultati sint experti la asa ceva pentru ca asta e sistemul. O lucrare de doctorat, o carte scrisa e obligatoriu intinsa pe spatii largi si cu vorbaraie inutila. Ei stiu teorie, dar nu stiu practica, nu au experienta pentru asa ceva.
    Sint oameni care prind repede din exemple practice, inteleg nativ mecanisme care sint, de altfel, prezente in zeci de carti fara ca sa fi citit acele carti. Asa e firea lor. Au un simt, simt care eu consider ca ar trebui sa fie in fiecare din cei care se pregatesc sa devina FizioKinetoTerapeuti.
    Copiatul va dainui atita timp cit materiile de stidiu nu se vor adapta la realitate, atita timp cit totul e teorie si nu e imbinata si mai ales pliata pe practica.
    O latura care a fost bine punctata de domnul profesor Caciulan e cea a prezentei la ore, mai exact de absenteism. Studentul face ce face in salturi. La fel am facut si eu, nu eram copt. Nu gindeam cum gindesc acum. E efectul de masa, al turmei. Studentul merge la ora ca sa isi ia cursul, mai nou il xeroxeaza. Studentul nu merge pentru ca e captivat de ceea ce face, ceea ce e o mare lipsa in invatzamintul nu numai superior.
    Eu ramin la parerea mea, omul e imprevizibil si trebuie sa vezi ce e bun in el si cum sa faci sa scoti acel bun din el.
    Copiatul … e rau. Dar mai rau fara rau. Cred ca ar trebui facut ceva pentru calitatea predarii si nu pentru calitate, cred ca trebuie facut ceva nu pentru a stopa copiatul ci pentru a face pe cel care practica acest lucru sa nu fie interesat de copiat, sa nu aiba nevoie de aceasta solutie.

    PS: pina acum m-am adresat cu dumneavoastra, nu stiu de ce acum mi-a venit mai „natural” sa ma adresez cu tu. Scuze, nu vreau sa ofensez, vreau sa fiu doar corect cu mine si cu ce vreau sa transmit. Asa am simit si asa a iesit. Respectul e dincolo de formula de adresare, dovada ca intru pe acest site.

  22. 3 Februarie, 2011 la 3:45 pm

    oops! erata: ” trebuie facut ceva pentru calitatea predarii si nu pentru cantitate” am vrut scrie.

  23. carKOTAS.kinetic
    4 Februarie, 2011 la 8:36 am

    Vali! ok……..nu am fost un spcialist al copiatului si nici nu apar copiatul ca „o forma de viata”.Ma repet :traim intr-o lume imperfecta si intr-un sistem de invatamant dezastruos.Studentul in facultate trebuie invatat sa discearna ce trebuie invatat, aprofundat si ce trebuie tratat superficial. Eochestie practica de viata.Ti-am spus lucrurile cum le prezinti tu,vali,se apropie de utopism si de un subiectivism cras.Stii prea bine ca de partea baricadei in care te afli nu poti fi altfel .sau,.. poate poti.Nu te-am vazut tratand subiectul profesorilor care citesc cursurile in fata studentilor,a materiilor introduse in programa de dragul „completarii catedrei” unui anumit profesor sau sa nu mai spunem cat timp ai fost tinut tu ,Luci, Chiru ,Peres ,Mada la statutul de „tinere sperante” cand stii tu bine ce doamne bine au ajuns in Liga Campinonilor fara pregatirea de iarna………..

  24. Valentin
    5 Februarie, 2011 la 11:10 pm

    Utopism? Subiectivism? De ce? E doar o părere, eu pur şi simplu cred că oamenii nu ar trebui să copieze, atât. Adică toţi ar trebui să copiem? Nu putem fi toţi la fel, unii am ales să muncim cinstit, poate să greşim, dar altfel…
    În legătură cu tinerele speranţe, nu ştiu alţii cum sunt, dar eu am avut o situaţie (din păcate) specială şi meritul faptului că sunt doar unde sunt îmi aparţine în totalitate. Despre ceilalţi nu vorbesc, iar despre doamne, nici atât…

  25. Valentin
    5 Februarie, 2011 la 11:16 pm

    Cosmine, no problemo, poţi crede ce vrei. Pur şi simplu vreau şi ghici mai ce, POT face ca oamenii să nu copieze, să citească, să merite un cinci. Atât. Eu nu vreau, dragul meu (poţi, evident să mă tutuieşti, chiar îmi face plăcere) să schimb lumea, nu… Vreau doar să-i influenţez spre ceea ce cred eu că este bine pe cei câţiva oameni pe care părinţii lor i-au trimis spre locul în care îmi desfăşor o activitate cam modest retribuită… Şi sunt la faza în care îi învăţ să aplice, la practică, pe cuvânt…

  26. carKOTASkinetic
    5 Februarie, 2011 la 11:44 pm

    vali, nu ma refer la statutul care il aveti acum voi,cei pe care i-am nominalizat,ci doar faptul ca ati fost tinuti pe loc atata timp.da…..si unii au renuntat.pacat!oricum m-ai driblat elegant.ai acelasi discurs fin din timpul facultatii .imi face placere sa te urmaresc pe blog

  27. Valentin
    6 Februarie, 2011 la 12:02 am

    Mersi pentru „discurs” şi mă bucur că-ţi face placere să urmăreşti ce mai scriu pe aici. Iar despre problema cealaltă, te-ai gândit vreodată că poate am stat noi singuri pe loc? La mine, cum am mai zis, aşa fu…

  28. yloz
    9 Februarie, 2011 la 12:16 am

    Iar revin cu aceasta relatie

    Sa vedem o relatie:

    CQ + PQ > IQ

    Iar aceasta ecuati semnifica:
    IQ – coeficientul de inteligenta – este inca important.
    insa
    CQ – coeficientul de curiozitate si
    PQ – coeficientul de pasiune , sunt si mai importanti.

    Dati-mi un copil,un tanar, un student , care are entuziasm si pasiune pentru invatatura si este curios sa descopere lucruri noi si il voi prefera oricand unuia mai putin pasionat,chiar daca are un IQ mai mare.!!!!

    Luati aminte la maxima lui Luca:

    „ Nu confundati stiinta cu teoria sau cu practica : omul de stiinta a inventat chibritrul , desteptul iti face teoria chibritului , in timp ce prostul o aplica practic,fara a o intelege ……si uite asa se face totul scrum „.

    Mulţi oameni confundă neimplinirile lor cu destinul
    Destinul nu este legat de noroc; este mai degrabă legat de alegere. Nu este un lucru pe care trebuie să-l aştepţi; este un lucru ce trebuie realizat prin buna alegere si foarte multa munca.

    Ei,asta este problema fundamentala a invatamantului : care este tipul optim de invatamant in stare sa-i pregateasca pe tinerii nostri pentru astfel de slujbe ,de specialisti polivalenti,de lucratori independenti?

    Profesorul Alan Blinder de la Universitatea Princeton are o atitudine ferma:” este evident ca toate tarile care-si doresc o viata mai buna , mai mult sau mai putin bogate,mai mult sau mai putin harnice vor trebui sa-si transforme sistemele de invatamant astfel incat sa produca lucratori potriviti pentru slujbele care vor exista efectiv in societatile lor…Simpla furnizare a unor studii mai ample ar fi,probabil,un lucru bun per ansamblu,mai ales daca forta de munca bine instruita ar fi si mai flexibila si ar face fata mai bine activitatii nestandardizate si schimbarii tipurilor de slujba.
    Dar este departe de a fi un panaceu….
    Pe viitor,modul in care ne educam copii s-ar putea dovedi mai important decat ce si cat de mult ii invatam!”.

    Intr-o astfel de conjunctura este firesc sa ne punem si alte intrebari mai directe,mai dure: cum arata “ educatia optima” de care au nevoie tinerii ca sa se pregateasca pentru locurile de munca ale ale acestui secol?; cum sa procedam ; care este lucrul optim de facut , ce resurse ne trebuiesc pentru aceasta ?.
    Eu cred acum ca lucrurile se pun altfel,ca nu ma mai intereseaza ce cursuri si specialitati vor fi urmate, ci mai degraba ce seturi anumite de aptitudini si atitudini vor trebui dezvoltate pentru ca posesorul lor sa gaseasca usor calea de urmat spre noul mijloc.!

    Importanta va avea EDUCATIA / PEDAGOGIA / pe langa invatat si copiat .

    ZP>

  29. Valentin
    9 Februarie, 2011 la 9:35 pm

    Interesanţi coeficienţii ăştia… Iar la ultima frază cu Educaţia bănuiesc că aţi vrut să spuneţi pe lângă învăţat, nu şi copiat…

  30. yloz
    12 Februarie, 2011 la 12:25 am

    Vali si dragi colegi , mai bine uitati-va la urmatorul sait !

    Ce se face , unde ne aflam , si ce urmeaza in sensul creativitatii etc etc !
    E ceva rar si extra >> RECOMAND TUTUROR < dupa care si o DEZBATERE !!
    http://www.ted.com/talks/lang/rum/ken_robinson_says_schools_kill_creativity.html

    http://www.ted.com/talks/lang/rum/ken_robinson_says_schools_kill_creativity.html

    E foarte interesant , distractiv si de viitor !

    OK tot asa !

    Zoltan Pasztai

  31. yloz
    14 Februarie, 2011 la 12:26 pm

    O TEMA de gandit , si nu mai are rost nici copiatul !

    O posibila tema de gandire pentru romani, pentru tot ce am trait si inca se mai traieste aici:
    Cum se distruge o natiune! Doar cu psihologia maselor, bine cunoscuta!
    Un profesor de economie de la un colegiu a declarat ca nu a picat vreodata pe cineva la examen, dar a picat odata o grupa intreaga.
    Acea clasa a insistat ca socialismul este functional si ca nimeni nu ar trebui sa fie sarac si nimeni bogat, toata lumea EGALA!
    Profesorul le-a spus, „OK, vom face in grupa aceasta un experiment asupra socialismului.
    Se va face media tuturor notelor, si fiecare va primi aceeasi nota, astfel incat niciunul nu va pica si niciunul nu va primi nota 10.”
    Dupa primul test, notele au fost adunate si impartite la numarul de studenti, si toti au primit un 8.
    Studentii care au studiat intens au fost suparati, dar cei care au invatat mai putin au fost bucurosi peste masura.
    Cum cel de-al doilea test se apropia, studentii care studiasera putin au invatat si mai putin, iar cei care studiasera mai intens si-au spus ca si ei vor o „pomana”, asa incat si ei au studiat mai putin.
    Media celui de-al doilea test a fost 6! Nimeni nu mai era fericit.
    Cand a fost dat al treilea test, media notelor a fost 4 .
    Notele nu au fost crescatoare deoarece au aparut certurile, acuzatiile, ura si nimeni nu a vrut sa invete pentru beneficiul altuia.
    Spre marea surpriza a tuturor studentilor, toti au picat. Profesorul le-a spus ca socialismul va pica in final deoarece, atunci cand recompensa este mare, efortul pentru a avea succes este, de asemenea, mare. Dar cand statul nu mai acorda acea recompensa, nimeni nu va incerca sau va vrea sa aiba succes.
    Nu putea fi o explicatie mai simpla.
    Iata un scurt paragraf care sintetizeaza totul:
    „Nu se poate legifera ca saracul sa fie liber, iar bogatul in afara libertatii. Ceea ce primeste o persoana, fara a fi muncit pentru aceasta, trebuie produs de cineva, care, la randul ei, nu primeste pentru ceea ce a muncit.
    Statul nu poate da cuiva ceva, fara sa fi luat mai inainte de la altcineva.
    Cand jumatate din populatie vede ca poate sa nu munceasca, pentru ca cealalta jumatate va avea grija de ea si cand jumatatea care a muncit realizeaza ca nu are sens sa mai munceasca, pentru ca altii sunt beneficiarii muncii lor, atunci, prietene, acesta este sfarsitul oricarei natiuni.

    Nu poti multiplica bogatia divizand-o.”

    ZP.

  32. yloz
    17 Februarie, 2011 la 11:49 pm

    Buna dragi colegi .
    Cateva noutati , altii cum fac mai altfel !!
    Adrese , universitati date noi .
    Concluzie :>> In fond nu cei trei ani de studii plus 2 master e problema ci planul , cursurile dar mai ales >> orele de experienta ( stagiul- practica – specialtatea – din clinica ) ceea ce la noi trebuie si mai mult revizuitsi facut cu seriozitate si examen la sfarsit.
    Deci urmariti cele de mai jos inlb eng .

    TPTA Launches New Online Education Portal
    The TPTA produced online educational seminars are now available thru a new, more user-friendly portal. Courses will be added regularly, but already include an Ethics course. Member rate is only $35.00 per course. Find out more at http://education.tpta.org.
    Instructional Level: Basic
    2.0 contact hours
    0.2 CEUs

    $99 APTA Members
    $75 Additional APTA Members/Group Rate
    $160 Non-Members

    To register a group, please email JTindall@ccapta.org and request a registration form.

    SPEAKER
    Jonathan Cooperman, PT, DPT, MS, JD is Supervisor of Sports Medicine and Physical Therapy at the Akron General Health and Wellness Center in Stow Ohio. Dr. Cooperman received his Bachelor of Science in Physical Therapy from the University of Maryland, a Master of Science Degree in Orthopaedic Physical Therapy from the Medical College of Virginia, and his Doctor of Physical Therapy Degree from Northern Arizona University. He earned his Juris Doctor degree from The University of Akron, School of Law and he is admitted to the Bar in Ohio. He has been a practicing physical therapist for thirty years.

    Dr. Cooperman has faculty appointments at several universities where he teaches courses on Legal and Ethical Issues in Health Care and Human Resource Management. He is a previous Chair, Ethics and Judicial Committee of the American Physical Therapy Association (APTA), and is a past member of the Ohio Occupational Therapy, Physical Therapy and Athletic Trainers License Board.

    COURSE DESCRIPTION
    Entry level physical therapy is now at the Doctoral level, but the profession as a whole has yet to internalize the values associated with professionalism and autonomous practice. At the root of those values are ethical constructs and core values. Participants will discuss their fiduciary and ethical duties to their patients, ethical dilemmas methods of solving them. Core values, basic ethics, and professionalism will be reviewed.

    COURSE OBJECTIVES
    • Better understand the concepts of professionalism and autonomous practice
    • Distinguish and resolve ethical and legal issues arising in practice using concrete construct and problem-solving methodology.
    • Develop an understanding of the blending of law, ethics and business into the current practice of physical therapy.
    • Understand the basic Core values as defined by the American Physical Therapy Association.
    • Review basic health care ethical constructs.

    Cancellation Policy:
    Cancellations must be received in writing. Full refund less 20% if cancellation is received at least seven days prior to the start of the course. No refunds after March 9, 2010.

    California State University, Fresno (A4, D5, F1, PU)

    Last Updated by Program: 11/11/2010
    Address: Physical Therapy Department
    California State University, Fresno
    2345 East San Ramon Avenue
    MS-MH29
    Fresno, CA 93740-0001
    Phone: (559) 278-2625
    Web Address: http://www.csufresno.edu/physicaltherapy

    Program E-mail: peggyt@csufresno.edu

    PROGRAM DIRECTOR:
    Peggy R Trueblood, PT, PhD
    Professor and Chair
    INSTITUTIONAL INFORMATION:
    Accreditor: Western Association of Schools and Colleges/Accrediting Commission for Senior Colleges and Universities
    Carnegie Classification: Master’s Colleges and Universities (larger programs)

    PHYSICAL THERAPY PROGRAM ACCREDITATION:
    Date of Initial Accreditation: 06/73
    Current Accreditation Status: Accreditation
    Next Visit Spring 2015
    Five Year History: Accreditation

    DEGREE CONFERRED: Master of Physical Therapy
    GENERAL PROGRAM DESCRIPTION:
    The master’s degree consists of 2 semester pre-professional and 2 years of professional full-time study. Upon successful completion of the graduate curriculum, the student is awarded the master’s degree and then must complete an 18-week postgraduate internship immediately upon graduation. Students have an option to enroll in a joint DPT with the University of California, San Francisco upon completion of the 18-week postgraduate internship. The joint DPT is a 34 semester unit, 9 month program with the majority of coursework at Fresno (25/34 semester units) and 9 semester units completed in San Francisco on weekends during the fall semester. During this 9 month program students will be able to work 3 days/week with the majority of coursework scheduled in the evenings and weekends.

    CLINICAL EXPERIENCES:
    Students have an 8-week full time practicum during the summer after the first year and a 4-week full time clinical practicum during the mid-semester break in the 2nd year. In addition, all students complete an 8-week clinical assignment in the university balance screening and fall prevention program during both professional years of the program. Upon completion of the 2 year profesional curriculum, students complete two full-time 9 week clinical practicums. Placements are in facilities located throughout the state.

    FACULTY:
    There are seven full-time and sixteen part-time faculty members. 6/7 of the full-time faculty hold post-professional doctoral degrees, 6/7 are engaged in clinical practice. Over the past 3 years, the faculty has averaged four publications in peer-reviewed journals. The full-time faculty to student ratio is 1: 6.

    ENROLLMENT:
    The university enrolls more than 22,000 students of diverse culture, gender, and age. The physical therapy program accepts 32 students in the fall of each year.

    ADMISSION:
    The application deadline for the professional program is October 15. Students are admitted to the program in the fall. Students must hold a baccalaureate degree in another field and meet the prerequisites in order to apply. Prerequisites include 3 semester hours of statistics, , 3 semester hours of psychology; 8 semester hours each of chemistry and physics; and 5 semester hours of human physiology. Students must attain a grade of C or better in each course, an overall prerequisite grade point average of 3.0 and an overall grade point average for upper division courses of a of 3.0. Additionally, students must have at least 100 hours of volunteer observation in a physical therapy setting, 50 of which must be in a general in-patient setting. For more information about the program, send a self-addressed, stamped envelope to the above address or call 559-278-2625. 36.7% of qualified applicants are admitted to the program (3 year average).

    OUTCOMES:
    93.1% of admitted students graduate from the program (3 year average).

    TUITION, FEES AND FINANCIAL AID:
    Tuition and program fees for the 2009-2010 academic year were approximately $7,396for residents and $12,947 for nonresidents. Room and board fees were extra. Tuition is subject to change. Financial aid is available through the Office of Financial Aid. The department of physical therapy also offers several limited scholarships through the student club and community donors. Several local facilities offer forgivable loan contracts. The program also operates a Cooperative Education Program for students interested in working part-time in local physical therapy departments. The joint DPT is self-support and therefore students are not eligible for financial aid duirng the third year. The cost for the joint DPT is $8,000/quarter or $24,000.

    STUDENT LIFE:
    California State University, Fresno offers limited dormitory housing however, all fraternities and sororities offer housing, and there is a plentiful supply of off-campus housing available with a wide range of rental prices. Athletic programs are abundant, including intramural recreation. Fresno, located 60 miles from Yosemite National Park and 45 miles from Sequoia National Park, is within driving distance of the ocean and mountains providing recreational activities that include skiing, hiking, mountain climbing, river rafting, cycling, swimming, and fishing.

    Attention Program Directors, corrections to program data should be directed to the

    Central Michigan University (A4, D6, F1, PU)

    Last Updated by Program: 11/23/2010
    Address: Graduate Program in Physical Therapy
    Central Michigan University
    1220 Health Professions Building
    Mt Pleasant, MI 48859-0001
    Phone: (989) 774-2347
    Web Address: http://www.chp.cmich.edu/pt

    Program E-mail: triez1hl@cmich.edu

    PROGRAM DIRECTOR:
    Herm Triezenberg, PT, PhD
    Director and Professor
    INSTITUTIONAL INFORMATION:
    Accreditor: Higher Learning Commission of the North Central Association of Colleges and Schools
    Carnegie Classification: Doctoral/Research Universities

    PHYSICAL THERAPY PROGRAM ACCREDITATION:
    Date of Initial Accreditation: 04/97
    Current Accreditation Status: Accreditation
    Next Visit Spring 2012
    Five Year History: Accreditation

    DEGREE CONFERRED: Doctor of Physical Therapy
    GENERAL PROGRAM DESCRIPTION:
    The Graduate Program in Physical Therapy is housed in the Department of Health Promotion and Rehabilitation within the College of Health Professions. The curriculum spans 3 years, with three clinical experiences. The program curriculum and the instructional strategies used by faculty are designed to promote the intellectual, professional, and personal development of knowledgeable, reflective, caring, competent and ethical practitioners. In addition, the program is designed to foster the development of physical therapy professionals who are dedicated to lifelong learning. The faculty seeks to develop individuals who will contribute to individuals in need and society through both their professional activities and personal commitments. The curriculum incorporates many innovative educational concepts in both the didactic and clinical portions of the curriculum. There are eight full-time faculty, four half-time faculty, and six adjunct faculty members.

    CLINICAL EXPERIENCES:
    A 6-week clinical experience occurs during the summer at the completion of the first year of the curriculum. The third year consists of two 14-week clinical experiences. Throughout the entire curriculum students may complete experiences in orthopedics, rehabilitation, acute care, geriatrics, industrial medicine/work hardening, sports medicine, aquatherapy, and trauma. Clinical experience sites are located in Michigan and the Great Lakes region.

    FACULTY:
    There are eight full-time and six part-time faculty members. Of the full-time faculty 100% hold postprofessional doctoral degrees, one is certified as clinical specialists, and five are engaged in clinical practice. Over the past 3 years, the composite faculty has averaged six publications in peer-reviewed journals. The faculty to student ratio is 1:12.

    ENROLLMENT:
    Central Michigan University (CMU) has a total enrollment of 26,000 students. The physical therapy program has an enrollment of 120 students, with each class composed of 40 students drawn from a pool of approximately 200 applicants each year.

    ADMISSION:
    Students must have completed or be in the final stages of completing an undergraduate (BA or BS) degree. Students must complete the following pre-professional prerequisites prior to matriculation in the professional program: 12 semester credit hours in biology or health science (including anatomy w/lab and physiology w/lab, and genetics); 9 semester credits in psychology (including developmental psychology); 8 semester credit hours in each: chemistry (inorganic w/lab, organic or biochemistry w/lab), and physics (w/lab); and 3 semester credit hours of statistics, and a course in math sufficient for completion of chosen physics sequence. Applicants must have a minimum cumulative and prerequisite GPA of 3.0, with each prerequisite course completed at a minimum grade of 2.0. The class most recently admitted had an average cumulative and prerequisite GPA of 3.65. Two formal recommendations, one from a licensed physical therapist, are required. Students must have devoted a minimum of 50 hours to exploring physical therapy as a career. Extra consideration is given to students who have been involved in extra-curricular, athletics and community service activities (volunteer work). The application deadline is October 15, with interviews held in January. Candidates are notified in February. 38% of qualified applicants are admitted to the program (3-year average).. 38% of qualified applicants are admitted to the program. (3-year average).

    OUTCOMES:
    96% of admitted students graduate from the program (3-year average).

    TUITION, FEES AND FINANCIAL AID:
    Physical therapy tuition for the 2010-11 academic year is $532 per credit hour for in-state students and $862 per credit hour for out-of-state students. The average tuition for graduate students in the fall and spring semesters is 16 credits. The average course load for summer semester is six credits. Total tuition for the three years is approximately $68,000. No special funds are available to physical therapy students. The majority of students receive some financial aid. Contact Scholarships and Financial Aid at 989/ 774-3674.

    STUDENT LIFE:
    Mt Pleasant is the home of Central Michigan University and its 19,000 on campus students. It is located in the heart of Michigan, equidistant from Lake Michigan to the west and Lake Huron to the east. The main campus has 45 main buildings on an expansive campus with one of the top campus recreation centers in the country. Michigan University is a comprehensive regional university with a variety of educational opportunities and is also a NCAA Division I institution with membership in the Mid American Conference. In addition, an important element in the local culture is the contribution of the Saginaw Chippewa Indian tribe.

    Attention Program Directors, corrections to program data should be directed to the Accreditation Department at Accreditation@apta.org or 1-800-999-2782 x3245.

    Zoltan Pasztai PhD.

  33. yloz
    17 Februarie, 2011 la 11:53 pm

    Poate deschideti si acestea !

    Practice
    Do you Promote Quality Practice and Professionalism in your Clinic?

    Click here to be recognized by your peers with the Recognition of Practice Excellence Program (RoPE)

    Physical Medicine and Rehabilitation Progress Report

    Health Fitness & Wellness:It is within your scope of practice

    Physical Therapist Practice Web Resources

    Physical Therapist Practice Information

    How to File a Practice Complaint with the PTBC

    How to File an Ethical Complaint with the APTA

    California Functional Capacity Evaluation Guidelines for Physical Therapists

    For more information on Physical Therapy Practice, please contact Tameka Island, Executive Associate, Professional Affairs at 916-929-2782 or by email at tisland@ccapta.org.

    http://ccapta.org/displaycommon.cfm?an=15

    Zoltan Pasztai

  34. Valentin
    18 Iunie, 2012 la 12:36 am

    Ce ciudata e viata, la exact un an dupa ce am scris articolul asta ma urcam in masina sa vin in Franta. Convingerile au ramas aceleasi, joc in Liga Campionilor, chiar daca poate nu o castig, dar macar semifinalele le prind. Totul e asa cum am zis, unul dintre cei care au citit cu mare atentie ce scriu eu joaca deja in Europa League… Articolul ramane deci de actualitate…

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: