Prima pagină > KINETOTERAPIE > REEDUCAREA POSTURALA GLOBALA

REEDUCAREA POSTURALA GLOBALA


Doresc sa va recomand o lucrare interesanta, al carei autor este Phillipe Suchard, unul dintre adeptii si continuatorii metodei Mezieres. Francezii lucreaza foarte mult asa ceva, fata de noi care lucram in general Williams si McKenzie. Din cate am vazut eu pana acum cred ca merita investitia, chiar daca e in limba franceza.

Iata-0: http://www.decitre.fr/livres/reeducation-posturale-globale-rpg-9782294712968.html

Categorii:KINETOTERAPIE
  1. Ghilezan Codruta
    2 Mai, 2012 la 10:04 am

    Buna ziua,
    Va multumim f mult pt recomandarea facuta, dar pt cei care nu stiu franceza, exista cumva si in engleza cartea?
    De asemenea am o intrebare la noi in Romania se poate studia metoda McKenzie? Daca da, unde?
    Si de asemenea sa stiti ca aveti f mare dreptate referitor la copiat. Eu am vazut si la prima facultate( Fkt), dar mai ales la cea de a doua(Med Generala) cum se copiaza si cum se iau note pe nedrept. Si cand ma gandesc ca o sa ajunga medici colegii mei ma ingrozesc, pe mana cui o sa ma pot lasa eu daca voi fi bolnava vreodata.
    Iar cand mai am pacienti care ma intreaba daca le pot recomanda colegi de ai mei care sa se deplaseze acasa( kinetoterapeuti) sincer imi este extrem de greu sa gasesc din fostii colegi pe careva.
    O zi buna!

  2. Valentin
    2 Mai, 2012 la 5:35 pm

    Buna, Codruta! Cu placere. Sper ca exista si in limba engleza, desi anglo-saxonii nu prea ii iau in seama pe altii care nu sunt ca ei. Poate ca e totusi o franceza simpla, accesibila, iar daca nu, ai avea probabil nevoie de trei luni maximum ca sa incepi sa citesti in limba lui Voltaire. Totul e sa vrei… Sper ca si colegul meu Kincses Csaba e de acord…

  3. Csabi
    2 Mai, 2012 la 10:09 pm

    Cu ce să fiu de acord? Da, cu „a vrea” şi cu „a munci”, mult, de fapt nu mult, ci enorm. Rezultatele vin, iată eu spre exemplu voi susţine un examen oral foarte important în limba lui Voltaire peste câtva timp. În 2011 decembrie nu mi-aş fi imaginat aşa ceva, iar în 2009 decembrie eram îngrozitor de absent din planul ăsta, să nu spun că eram chiar ridicol.
    Numai ştiţi cum e…cu cât înveţi mai mult, cu atât îţi dai seama…şi cunoaştem finalul.
    Mulţumesc încă o dată domn’ profesor!
    Codruţa, baftă!

  4. Sorin Marius Pop
    5 Mai, 2012 la 11:13 am

    Codruta, imi poti spune te rog daca mai tii legatura cu fostii colegi de la FKT? Mai poti sa imi spui daca ii cunosti atat de bine incat sa nu ii recomanzi pacientilor?
    O intrebare la care nu trebuie sa raspunzi… tu ai copiat in facultate? Raspunde in gand, multumesc!
    Si o ultima intrebare: oare pe mana carui terapeut sa ma las cand voi fi bolnav?
    Cine a vrut sa invete, a invatat in facultate. Cine doreste sa se perfectioneze, o face. Ca sistemul de invatamant din Romania este contaminat, este un mare adevar. Dar de la aceste constatari pana la a face „publicitate” colegilor tai,… este o mare diferenta. Tine de bunul simt, nu de amintiri din copilarie!
    Eu nu te cunosc, dar te recomand pacientilor mei, pot?
    PS: Colegii tai de la FKT organizeaza si cursuri… interesante. Vorbim despre abordari terapeutice complexe, punem in practica si NU COPIEM!

    Weekend placut tuturor!

    Sorin Marius Pop

  5. Valentin
    5 Mai, 2012 la 6:34 pm

    Bravo. E bine ca nu copiati, nici nu mai aveti unde, nu? Vreau sa spun ca ati terminat facultatea. Oricum, in sfarsit primesc si eu un raspuns care imi place. Marius Pop nu copiaza. Felicitari. Din pacate insa s-a copiat si la Fkt, meteahna e romaneasca, nu ocoleste pe nimeni. E minunat si ca organizati asemenea intalniri intre voi, Marius.

  6. Valentin
    5 Mai, 2012 la 6:38 pm

    Se copiaza peste tot, din pacate, sau macar se incearca, ideea asta vine probabil inca din liceu. Dar Marius are dreptate, cine vrea sa se perfectioneze, o face. Metoda McKenzie nu se studiaza deocamdata in Romania, vreau sa spun nu se fac cursuri ca in alte tari. S-ar putea insa ca FRAK sa ia masuri si sa se rezolve si aceasta problema.

  7. pasztayzoltan@yahoo.com
    8 Mai, 2012 la 12:53 pm

    SUNT LA universitatea din SZEGED A DOUA OARA IN AC AN SI EXACT AM PRIN CATEVA examinari la anii care termina ei finalizeaza deja licentele peste o saptamana .
    PRINCIPAL E LA EXAMENE . PROFESORII CE TIP DE EXAMEN alcatuiesc si cu cati deodata , CATI PROFESORI SUNT ACOLO CARE AU DREPT DE INTERVBENTIE SI BINEINTELES CARE ESTE SI PREGATIREA FACUTA studentului de catre ac profesori
    LA EI NEAPARAT TREBUIE SA TRECI SI DE UN EXAMEN PRACTIC OBLIGATORIU SI NU SUNT DOAR REFERATE ETC SI EXAMENE DE TIP BIFAM SI COMUNICAM IN SALA .
    NU ESTE LA FEL LA TOTI PROFESORII SI LA TOATE MATERIILE .
    depinde de cadru si de stilul lui de a fii pedagog, psiholog, metodist, profesionalit examinator etc etc.
    INCERCA SA COPIEZI LA ELECTROTERAPIE PRACTIC SAU LA PNF PRACTIC , ETCETC.
    Depinde insa si de cum organizezi MATERIA , DACA AI DUPA FIECARE CAPITOL O EXAMINARE SAU LE DAI CURSURILE SI ASTEPTI DOAR LA EXAMENE .??!!!
    FIECARE CASA STITI CUM E …..CONTINUOAREA.
    cine pierde ? e discutabil aici cu prioritate
    SUNT mai multe directii , daca nu ai destul studenti , sau daca pierde studentul , daca in final pacientii pierd rau de tot si asa mai departe .
    E RUSINOS INJOSITOR SI SE CONSIDERA UN furt .
    zp.

  8. Valentin
    8 Mai, 2012 la 8:29 pm

    Cred ca pierde in primul rand studentul, apoi pacientul. O materie pe care nu ai invatat-o in facultate nu o mai inveti niciodata complet. Evident, pierd si pacientii, prin ricoseu, in faza a doua… Ceea ce nu stiu cei care copiaza e ca nu poti sa fentezi un pacient care a lucrat cu un kinetoterapeut de calitate, bine pregatit si „la zi”. Pacientul face imediat diferenta, iti pune intrebari si asa mai departe, mai ales daca este genul de persoana dificila, sau daca i se pare ca nu faci ceva asa cum trebuie. Exista intotdeauna intrebari cu raspunsuri precise, clare, pe care daca nu le stii, te-ai dus. Iti pierzi respectul, iti iese un „nume rau” si gata… Kinetoterapia nu se poate mima, aici nu te poti preface ca esti profesionist, esti foarte usor de demascat. Apoi mai exista si doctorul, care te „miroase”… ;i daca vede ca nu stii, directia Diviziile Judetene, pe bani de buzunar… Aveti dreptate, tine si de profesor, dar nu putem da vina pe el pentru tot. Oricat de mult am vrea…

  9. 13 Decembrie, 2012 la 12:28 pm

    Buna ziua,
    As vrea sa va spun ca suntem doi terapeuti in tara care am facut cursul de RPG in Italia chiar cu Philippe Souchard si pentru orice informatie va stam la dispozitie.
    alin_knt@yahoo.com
    0728086666

  10. Valentin
    13 Decembrie, 2012 la 5:14 pm

    Mulţumim frumos, stimate coleg. Care este părerea dvs despre această metodă? Pentru lombalgii cum vi se pare faţă de programul Williams?

  11. 13 Decembrie, 2012 la 11:16 pm

    Pentru lombalgii in RPG se foloseste tehnica „balerina „, tehnica care a fost studiata si la Facultatea de Kinetoterapie din Roma si a fost catalogata ca fiind tehnica cu cel mai mare grad de decoaptare a articulatiilor intervertebrale de la ora actuala. Spre deosebire de alte tehnici in RPG pacientul este tratat global si se pune in posturii care sa evidentieze cauzele lombalgiei.
    Va multumesc

  12. Valentin
    14 Decembrie, 2012 la 10:22 am

    Noi iti multumim. Poti pune un link cu tehnica asta, „balerina”?

  13. 14 Decembrie, 2012 la 7:15 pm

    Incercati pe google dar la un site oficial. Noi o sa facem o prezentare a terapiei in Bucuresti pe 2-3 februarie la APK. Pentru ca pe internet nu exista foarre multe informatii noi folosim cartea publicata de Philippe Souchard.

  14. Valentin
    14 Decembrie, 2012 la 10:32 pm

    Am înţeles. Căutăm în carte atunci.

  15. 15 Decembrie, 2012 la 1:41 am

    Cred ca ar fi interesant dacă am face o prezentare de RPG si la Oradea in care sa lucram fiecare postura si in care toți participanți sa fie pacienți.

  16. Valentin
    15 Decembrie, 2012 la 9:28 am

    Sunt de acord cu tine. O s-o rog pe colega mea Carmen Serbescu sa ia legatura cu tine.

  17. Marius Sorin Pop
    16 Decembrie, 2012 la 1:41 pm

    Domnule Horia, in Roma nu exista Facultatea de Kinetoterapie… Am avut timp sa verific🙂

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

